Ett världskonvent jag kommer minnas
Hej,
Så Ni som vill höra om min resa , så berättar jag om konventet här.
Jag kom ju dit någon dag tidigare och vad jag gjorde då berättar jag i en annan tråd.
På fredagen hade de ett stort styrelsemöte och jag kände att jag ville vara där för det. Så jag gick in dit och satte mig och lyssnade för att kunna ta så mycket info med mig hem till Sverige som möjligt. Vilket jag fick. Har naturligtvis hela huvudet fullt av ideer som jag vill göra men måste nog sortera dom lite. Jag svävar ju på små moln här just nu helt lyrisk och det gör ju inte världen runt om mig så jag vet jag måste tagga ner lite så alla hänger med mig. Då allas vardag har liksom varit samma sen jag åkte.
Iallafall, jag har fått möta människor som har över 20 års abstinent tid. Tänk er ändå människor som inte ätit socker. vet och mjöl på 20 år. Men även människor som varit utan det i 2, 5.6.8,10 år osv även de är en inspirationskälla som heter duga om man säger så. De lever i 12 stegsprogrammet och hur man än ser det så vill man ha det så finns det rakt framför näsan på en och det fungerar om villigheten finns där hos just dig.
Jag har suttit i massor av intressanta samtal med olika personer och jag har fått höra på mycket friska tankar. Mycket som jag kanske visste innan men mycket som jag dels kommer dela med mig på olika sätt här på sidan då de ploppar upp emellanåt när jag tänker..
Jag har hört på massor av olika talare och det är otroligt så lika tankar vi har. Mitt egna tal gick jättebra. Flera kom fram efteråt och tyckte det var kanon. Det finns inspelat på en cd eller hela konventet finns om man vill höra det. Jag planerade inte vad jag skulle säga innan jag hade ett tema om hur det är att leva med The Challenge every day så jag visste ungefär vad jag skulle prata om. Jag pratade från hjärtat det kändes bäst så och det kändes bra. Har nog inte så stor aning om vad jag sa för det försvinner liksom men jag tror jag fick sagt det jag hade på hjärtat.
Hela det konventet var fyllt av så mycket kärlek att det är svårt att beskriva med ord vad jag känner för dessa människor om man säger så. Det fanns en styrka som jag bara önskar jag kan förmedla på ett sätt till er och hoppas kunna göra det också.
Efter konventet åkte jag och en tjej från Australien till utkanten av San Diego och bodde hos en dam (och hennes man) hon är 68 år gammal, i 4 dagar. Dessa fyra dagar gav mig lika mycket som konventet. Först tänkte jag hon är betydligt äldre än mig men jag har bara en sak att säga. Jag är så jävla motiverad nu att jag kan säga att jag vill ALDRIG mer äta socker, vete eller mjöl. Jag vill ha det hon har. Hon har en fysik som en 25 åring och hennes sinne var inte äldre än mitt, men med så mycket erfarenhet. Hon hade 25 år som nykter i AA och 16 år som abstinent från socker, mjöl och vete i FAA. Snacka om en kvinna med erfarenhet. Jag ser henne framför mig nu och det hon gör är för mig helt fantastiskt. Hon sponsrar 16 kvinnor i FAA och 2 i AA och jag tänkte hur fan gör man det. Men hon lägger bara upp det på rätt sätt och jag har fått 4 sidor med mig hem där hon beskriver i deltaj hur hon sponsrar och det är så vettigt att jag kommer själva att använda mig av detta.
Att bo med henne gjorde ju att jag fick chans att ställa massor av frågor och prata massor med henne och det har jag nu med mig hem. Jag förstår nu innebörden av att göra service i ett 12 stegsprogram hur viktigt det är. Sponsor, Service, mötesgående och den högre kraften (som jag också förstår nu inte behöver på något sätt vara religöst för det var det inte för henne ) Men dessa 4 sakerna är det viktigaste jag kan sammanfatta det för att hålla mig i tillfrisknad. Kanske inget nytt för de som varit med länge men för mig blev det ännu tydligare nu än vad det någonsin varit tidigare.
Jag fick också möjligheten att besöka ett vanligt FAA möte och ett vanligt AA möte och ett vanligt NA möte där borta och det gjorde mig också helt lyrisk. Den värmen jag kände när jag kom in på NA från alla dessa människor som satt där är en värme som jag hoppas alla Ni som kommer till möten känner. Det är som att komma hem men ändå med helt främmande människor.
Detta kan bli ännu längre men slutar här för nu och skriver mer i denna tråden igen. Har Ni frågor bara skriv, jag svarar mer än gärna. Nu ska jag starta en ny tråd och är ni nyfikna på hur jag vågade åka en karusell något jag inte gjort sen jag var barn så läs den :)
KRam Kia

Jag blev inget mindre avunsdjuk alls!
Va kul att du fick göra detta. Det är du värd!
pEr
Det låter som du hade en perfekt resa. Mysigt att vara på ett sånt ställe med så mycket visdom och där alla är som en själv, det händer ju inte så ofta annars.
så underbart det låter.starkt jobbat,själv är jag stolt att jag klarade flygresan galant.kram