Annons:
Etikettalkoholberoende
Läst 4346 ggr
VeNyRa
2009-09-02 10:28

Jag har inte drukit..

Viss kan man inte lukta spritfabrik om man inte har drukit?

sprit var den första lukten jag kände när jag klev innanför dörren imorse. Jag bad honom till och med att blåsa på mej för att jag skulle vara säker. Men han blånekade och jag vart osäker, hur går de till? sunda förnuftet säger ju att han har drukit eftersom att de luktar.

Annons:
kerstinjo
2009-09-02 10:55
#1

 Jag är ganska övertygad om att han hade druckit, en missbrukare är en hejjare på att gå i försvarsställning och förneka allt. Precis allt!

 Kerstin 

 

VeNyRa
2009-09-02 11:21
#2

skönt att nån annan kan säga det också!

Porklash
2009-09-02 12:14
#3

De kan förneka det även om du själv såg när de drack! Så vad han säger betyder inget. Lita på dig.

pEr

vinteralvan
2009-09-02 13:35
#4

Luktar det sprit så är det sprit, så enkelt är det.

kerstinjo
2009-09-02 15:05
#5

Som Per säger, en missbrukare kan förneka att han dricker om du så hittar honom med en flaska i handen.

"Vaddå dricker? Jag skulle ju bara slänga den här gamla flaskan som jag hittade."

 Kerstin 

 

sannixan
2009-09-02 15:34
#6

ja jag var expert på att ljuga när jag drack.klart att han har druckit.

jag hällde vinet i en termos när jag gick ut på gården och sa att jag drack iste…jovisst ….trodde att ingen märkte nåt…så dumt gjort.men som sagt jag var världbäst på att ljuga.nej jag hade bara druckit cola på puben ….tuggade tuggummi och fisherman friends….min dotter vsr väl inte dum i huvet.nu är jag nyktr sen en lång tid tillbaka.

Annons:
VeNyRa
2009-09-02 16:34
#7

De gör mej bara så osäker när han kollar mej i ögonen och säger "jag har inte drukit". Jag vill ju inte beskylla honom för nått som han inte gjort heller.

Min svärmor sa att hon en gång kommit på sin dåvarande man med en ölburk i handen men sagt att han inte alls drack.

De är så sjukt egentligen!

kerstinjo
2009-09-02 17:15
#8

Visst är det sjukt, men en alkoholist är en sjuk människa och sjuka människor gör sjuka saker.

När jag var aktiv missbrukare fanns bara ett försvar och det var; förneka, förneka och förneka.

 Kerstin 

 

Mirjami-78
2009-09-04 01:33
#9

Jag märkte ofta på min ex att han hade druckit fast han sa annat. Luktar de sprit så är det så att det är nog det de har druckit.

Jag vet att detta hela är inte lätt……

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[Beavis]
2009-09-06 18:07
#10

Ja luktar det sprit så är det sprit och då har man druckit. om man inte mot all logik råkat spilla på sig, men å andra sidan varför skulle man spilla sprit på sig om man inte druckit?

Kia
2009-09-06 23:52
#11

#10 Att spilla på sig eller att förklara att man spillde ut flaskan för att förklara det lilla innehållet är en vanlig lögn och dålig förklaring.

Eller det senaste… Sprit i en Lokaflaska. Suck!

[Beavis]
2009-09-08 20:00
#12

Jo det är ju en höjdare med  alkisar som dricker sprit/vin ur läsk eller saftflaskor och tror att det inte märks…  Det gjorde jag själv som tonåring… löjligt egentligen Lukten försvinner ju inte direkt bara för att flaskan är n annan.

Men en missbrukare gör ju det mesta för att lura sin omgivning och sig själv

sannixan
2009-09-10 23:47
#13

jag tyckte det var trevligt att tvätta.lite fina ölburkar i tvättkorgen…..det tog jättelång tid …..hmmm.

Annons:
[Beavis]
2009-09-11 00:38
#14

#13 He he ja det piggade väll upp en tråkig syssla? Men helt sjukt vad man kan hitta på för at få misbruka ifred

aleforsare
2009-11-02 22:09
#15

NÄR JAG SJÄLV VAR AKTIV ALKOLIST.(EN GÅNG ALKIS ALLTID ALKIS) NEKADE JAG AUTOMATISKT,ÄVEN OM JAG HADE FLASKAN I MUNNEN SÅ ÄR DET TYVÄRR MED DEN HÄR SJUKDOMEN SOM JAG KALLAR DEN,FÖR HJÄRNAN LEVER SITT EGET LIV NÄR ALKOHOL TILLSÄTTS I OSS ALKISAR,SEN KAN MAN KANSKE LUKTA ÄVEN OM MAN INTE DRUCKIT JUST PRECIS.FÖR NÄR MAN DRICKERFÖR MYCKET VERKAR DET SOM DET LAGRAS SÅ MAN STINKER ALKOHOL JÄMT ÄVEN OM MAN LYCKAS HÅLLA SIG SPRITFRI NÅN DAG ELLER TVÅ. MÅNGA AV MINA AA-KOMPISAR HAR HAFT LIKNANDE ERFARENHETER,LÄS GÄRNA PÅ AA-S HEM-SIDA EL GÅ PÅ ETT MÖTE SÅ KOMMER DU ATT FÅ OVÄRDELIG HJÄLP I DITT FÖRHÅLLANDE TILL" DIN ALKOLIST"

VARMA HÄLSNINGAR

NYKTER IDAG

[Beavis]
2009-11-03 22:50
#16

#15 Det har du ju rätt i på bakfyllan åtminstonde kan man fortfarande lukta sprit ibland kan jag nog dra mig till minnes. Men då ska man nog ha druckit ordentligt?

kerstinjo
2009-11-04 09:31
#17

Skrattande Läste igenom inläggen igen och kunde inte låta bli att dra på munnen.

Det vet väl alla att en alkoholist aldrig dricker?Obestämd

 Kerstin 

 

Upp till toppen
Annons: