Etikettnarkotikaberoende
Läst 1892 ggr
ajajaj
2009-11-10, 16:05

undrar??

har vart ren länge men råka trillla på suboxone i nästan 2v. har inte tatt mycket  2sub 8mg på 2veckor. nu e jag livrädd att jag blir  piss dålig. kommer ihåg hur det va att va dålig o jag vill inte det.va riktig idiot.har en halv halva av sub kvar hur ska jag göra  så jag inte blir så dålig att jag spyr o sånt. allt det andra kan jag hantera men inte spy. nån som har ger råd?

[Beavis]
2009-11-10, 20:10

Tyvärr har jag ingen egen erfarenhet av Sub, så några andra tips om hur du tänder av på bra sätt kan jag inte ge än att du tittar in häribland och att du försöker sova bort det värsta. Drick vatten så du inte blir uttorkad mm Lycka till och som jag skrev i förra tråden. Gör dig av med den halva halvan du har. lka bra att få det ur världen hur jävligt det än är. Du klarar det

kerstinjo
2009-11-10, 20:38

Konsekvenser av ditt handlande får du stå för själv. Förhoppningsvis så har du lärt dig något.

Kerstin 

ajajaj
2009-11-10, 20:55

tack beavis för dina fina ord.  kerstin tror du inte jag redan vet. det va inte det jag fråga.  ville bara få lite råd inte din predikan

Kia
Kia 
2009-11-11, 00:32

ajajaj , det handlarr inte om predikan men det är ju också så att när vi väl gör saker som vi inte ska så är vi inte alltid speciellt villiga att se konsekvvenserna som det medför. Vi vet om dom men vi totallt ignorerar dom bara vi får det vi vill ha. Är du med vad jag menar. Så det är ingen predikan det är nog mer att man måste börja våga titta på konsekvenserna vad som händer. Sen säger jag inte att det är lätt. Det vet jag mycket väl men man måste titta på sin egna del i allt. En fråga går du på några möten? Kanske är det där du ska gå för att kanske få hjälp att hitta just dit. Bara en tanke från mig.

Hoppas det går bra för dig

/Kia

kerstinjo
2009-11-11, 12:15

#3 Eftersom jag är en beroendemänniska själv skulle det aldrig falla mig in att "predika" för en annan beroendemänniska.

Men du ser nu , förhoppningsvis, konsekvenserna av det återfallet du tog. Ibland kan ett återfall vara en dyrköpt erfarenhet, men jag tror fullt och fast på att alla lär sig något på ett återfall, även om det gör ont.

Det jag menade med mitt inlägg var att du får ta konsekvenserna av ditt handlande och tyvärr må "skit" ett tag, och det är ju inga katastrofala mängder du har tagit och det är även på en ganska kort tid.

Så håll ut, det går över!

Jag vet att din fråga gällde illamåendet, vilket också är en konsekvens. Där har jag inga råd att ge dig mer än ovanstående.

Håll ut, det går över! 

Lycka till!

Kerstin 

[Beavis]
2009-11-11, 15:28

Precis som Kerstin säger,Och jag säger igen "Släng skiten du har kvar använd den ionte och tro att du ska klara att sluta sen när det är slut utan rensa ut all jävla knark i alla former du har hemma. Det är det som gör att du måe som du gör. Tyvärr ligger det på ditt ansvar att se till att du inte hamnar där du är nu igen men vi kan stödja dig att göra de rätta valen.

Allt blaj i filenr och annat man sett om Missbrukare från lyxgatan som har ett "Stash" med droger hemma men som de bara använder ibland vid fest eller som "säkerhet" alt, Som påminnelse att inte börja igen LJUGER. Jag tror inte en knarkare i världen klarar av att ha knark hemma tillgängligt utan att till slut trilla dit igen. Det är "Tantsnusk" och ska ses som sådan.

Matmissbrukare/Sockermissbrukare har juinte mycket annat val än att ha mat hemma självklart men de med kontroll har bara födoämnen de inte triggar på hemma Pga att de inte vill lockas tillbaka in i skiten…. Puuh! det blev långt men jag hoppas att du/ni hänger med i vad jag menar? Vad gäller kerstins inlägg så är jag övertydgad om att hon skrev det hon skrev i all välmening och tro mig hon vet vad hon pratar om.

Upp till toppen