Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettvi-som-är-sockerberoende
Läst 2278 ggr
Tiana
0

Tillbaka igen

Den lilla vikopaus jag tänkte ta blev inte av, men jag fick något bättre. Min lägenhet är renoverad nu och jag bara älskar det! Skrattande

Den nya lägenheten har fått mig att bli till ett nytt jag, så nu är jag igång igen med mitt mål. Denna gång försöker jag inte ens sluta tvärt med sockret som innan. Nu har jag sagt adjö till mina tre stora svagheter - godis, kakor och energidrycker. Jag ska köra på så här ett tag tills jag är redo att ta nästa steg.

Har laddat upp med en påse valnötter på jobbet, men hittills inte behövt röra dem. Denna gång finns det ingen återvändo Skrattande

[Beavis]
0

Vad bra att du fått ny vind och känner dig motiverad!

Alla är vi ju olika en del klarar att trappa ned som du nu försöker emedan andra måste sluta tvärt med allt för att minska risken för återfall.

Vi hoppas och tror på dig, du kommer klara det.

vinteralvan
0

Lycka till.

Tiana
0

Tack!

Har bestämt mig för att släppa något i intervaller om 5 dagar, så hinner en ny vana rota sig lite innan det är dags för nästa. Hittills inga problem Glad

[Beavis]
0

Fan va irriterad på mig själv jag blir.. jag måste fan vara dyslektisk eller nåt? inför granskning innan publicering av inlägg…Skrattande

Hokus pokus, nu ser det bra ut!//KerstinSkrattande

sannixan
0

grattis och lycka till.du klarar det.

kerstinjo
0

Lycka till!

En nyrenoverad lgh är inte helt fel, bara det kan få en att må mycket bättre.

#1 Märkte inget förrän du själv påpekade det. Så skriver du som en kråka, så läser jag som en!Skrattande

Kerstin 

[Beavis]
0

#6 Jag skriver för fort ibland, och tyvärr korrekturläser jag inte mina inlägg innan jag trycker på  skicka knappen. Det är ju så att man ser sina egna misstag bättre än andras. (om man inte är narcisist)

Jag skulle vilja renovera min lgh också, men det lär inte hända. Jag får inte loss borren ur min borrmaskin av någon anledning låsmekanismen har hängt sig så någon GDS att tala om blir det inte heller.

kerstinjo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#7 Du kan få låna Marodören, han är en hejjare på att renovera. Eller vad han nu gör.Obestämd

Kerstin 

[Beavis]
0

Jag sa renoverainte riva… he heSkrattande Pittbulls gillar att tugga på saker.

Tiana
0

Idag är det dags att ta nästa steg, nu dumpar jag glassen!

Tiana
0

Än så länge går det bra, trots att jag ibland känner ett otroligt sug. Jag har inte fallit tillbaka till att äta de saker som jag uteslutit, vilket är ett otroligt framsteg för mig!

#8 Det var en duktig hjälpreda det där Flört Själv får jag ingen hjälp med renovering, men katterna hjälper mig gärna när jag försöker sticka eller göra annat handarbete!

[Beavis]
0

#10 Om jag får fråga. Hur mycket/ofta äter du glass om det blivit ett problem?

Bra att du tagit tag i det och kämpar iaf

Tiana
0

#12 Det är väl inte hur ofta jag äter det, snarare att det triggar igång mig till att äta mer. Jag kan inte ta en glass, jag äter upp hela paketet samma dag som det är inköpt. Oavsett storlek…

[Beavis]
0

Ja då är det ju bättre att låta bli, jag var nog lite lik dig jag åte "glass i stora lass" när jag hade det hemma. Men det var längesen nu.

sannixan
0

ja det är samma sak här men för mej var det alkoholen…en öl..det var väl det dummaste jag hört.nej jag drack tills allt var slut.du är jätteduktig.när jag får sug i dagens läge så hamdlar det oftast om en oarbetad känsla,typ nåt som har hänt.jag brukar sätta mej och skriva ner vad jag har för känsla.ilska,ledsen,ensamhet,orättvisa.och vad jag kan göra för att inte ta ett återfall.skriv även en lista på positiva saker med att inte missbruka och en negativ lista på vad det blir för konsekvenser av att missbruka.jag stöttar dej.skriv till mej om du behöver tips.jag hjälper gärna till om jag kan.kram sanna

Kattflicka
0

Starkt jobbat! Önskar dig ett stort lycka till.

håller själv på att sockeravvänja mig. känner igen det där du skriver om glassen.

Tiana
0

Tack alla ni! Just nu står det stilla för det är så mycket annat som händer i livet som tar energi ifrån mig. Har haft något återfall men kravlat mig upp igen och börjat på nytt.

Just nu är den stora ändringen att jag gått över från kaffe till te. Ni anar inte vilken otrolig huvudvärk jag hade de första dagarna, trots mycket tedrickande. Nu börjar jag må bättre och längtar efter att ta ut mina sista semesterdagar!

[Beavis]
0

Det är ju inte lika mycket koffein

i Te som i kaffe.du genomgick nog en avtändning där. Lycka till

Buddhina
0

hur går det?  undrar Buddhina

Tiana
0

Tja, det går. Jag har nu vant mig vid en lägre koffeinnivå i alla fall! Skrattande

Försöker undvika socker i den mån jag kan, men har haft återfall på det området. Jag har märkt att ju mer jag tränar, desto mindre vill jag äta socker. Lite mer energi har jag fått åtminstone. Men det har tagit tid! Flört

[Beavis]
0

Träning regelbundet ger ju energi, dessutom bränner du ju bort mycket kollisar genom att träna/motionera… bara att kämpa på

Tiana
0

Just nu tycker jag inte alls om min kropp - den skriver efter socker i någon form! Jag har försökt lura den, men icke. Och saken blir inte lättare av att jag fick en vinflaska idag, full med socker…

Arrgghh. Får vl gå till kylen och leta upp ett salladsblad eller nåt. NÅGOT måste jag få stoppa i munnen…  Obestämd

[Beavis]
0

Ät något fett eller proteinrikt, det brukar hjälpa. Och som du vet så avtar ju sockersuget ju längre du håller ut. ring en vän och prata lite för att distrahera dig själv

Tiana
0

Tack Beavis för stödet! Jag klarade kvällen igår men det var verkligen en av de värsta på länge.