Annons:
Etikettberoende
Läst 2355 ggr
sannixan
12/19/09, 6:26 PM

nu är suget stort

åh herregud nu har alkoholfaan satt klorna i mej.fick ta en antabus…krog på vägen till affären.jag har pratat med mej själv hela dan,inget hjälper.det är en farlig tid för mej nu…glögg och julöl överallt.det hör liksom till att man ska ta sej en öl när man är och handlar julklappar.då sa en kompis till mej.ta en alkoholfri öl.då kan jag ju lika bada i ljimmet vatten oxå sa jag tillbaka.jag är inte ute efter smaken,jag vill känna ruset genom blodet och försvinna för en stund,ja tappa allt allvar.men jag vet att jag inte kan.jag har ett fantastiskt liv så det vill jag inte supa bort.god jul på er alla,var tvungen att skriva av mej lite.hahhaah….jag vann över kung alkohol igen.kram sanna

Annons:
Mirjami-78
12/19/09, 7:34 PM
#1

Starkt gjort att låta bli!!!

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Mitralis
12/19/09, 8:37 PM
#2

Mycket bra av dej att låta bli. Fortsätt att vara stark. Snart är det slut med glögg och snappsar för den här gången.



Gronstedt
12/20/09, 9:33 AM
#3

Stå på dig, sannixan! Jag har samma problem nu med "min" drog, men det går att stå emot.

sannixan
12/21/09, 5:34 PM
#4

tack förr eran uppbacknin.det gäller att hitta på nåt att göra så här blev det en jättesnygg halsduk som julklapp till dottern.inget sug alls idag.så skönt att slippa det.kram

[Beavis]
12/21/09, 7:46 PM
#5

#1 Det är i de där stunderna när du känner så som du ska ringa din Sposor om du har någon? Det känns lättare att stå emot begären om du har någon som kan avleda dina tankar på den  bedövande fyllan. Har du ingen sponsor så ring en vänn och prata en stund till suget minskar.

Kia
12/26/09, 11:08 PM
#6

Ja. Suget är verkligen stort just nu och det finnsmånga tips o trix man kan tillmen i slutändan är det bara vi själva som inte låter sjukdomen vinna över oss och den är stark , listig och farlig. Bra att du står emot. Vad är det med dessa traditioner där alkohol o mat ska vara en så central del för att man ska samlas och umgås. Jag fattar ärligt talat inte det. Men kanske är det så normala gör för när jag tänker efter det är nog ingen normal som dricker på en fest o sen nästa gång de dricker tänker ens tanken som vi beroende gör att det gick ju bra sist så då är det väl ingen fara denna gången. Det är ju bara en beroende hjärna som tänker så tror iallafall jag. Stå på er alla ni fina . Kram Kia

Annons:
kerstinjo
12/26/09, 11:36 PM
#7

Ja, den "lille alkoholdjävulen" kan dyka upp när man minst anar. Då kan det vara bra att stoppa tankarna med en Antabus.

F.ö. har jag ett svagt minne av att alkoholfri öl innehåller en liten procentsats alkohol, så varför väcka den björn som sover med en "alkoholfri" öl?

 Kerstin 

 

[Beavis]
12/27/09, 1:04 AM
#8

#7 Jag vet inte om det stämmer? men det låter logiskt. De gör ju ölen på samma vis men låeter den väll inte jäsa så att alkohol bildas. Men de kan ju säkert inte helt hindra att lite bildas? Jag har inga kemikunskaper men kan tänka mig att om man lagrar öl med allat socker i så bildas lite alkohol även om man inte jäser den på vanligt vis??? nån som vet?

kerstinjo
12/27/09, 12:13 PM
#9

Var inne och kikade på Systembolagets hemsida och de flesta alkoholfria drycker har lite alkohol i sig.

 Kerstin 

 

[Beavis]
12/27/09, 4:45 PM
#10

aha ja så kan det ju vara, även läskcider innehåller ju mer alkohol än lättöl

Mitralis
12/27/09, 9:03 PM
#11

Är det alkoholen eller smaken som triggar igång?



[Beavis]
12/27/09, 9:12 PM
#12

Jag är inte alkoholist själv men jag tror nog att båda kan trigga. Säkert även lukten av alkohol/vin/glögg etc kan trigga ett återfall precis som lukten av kakor och/eller bullar kan trigga ett återfall hos en sockerknarkare.

Mitralis
12/27/09, 9:19 PM
#13

#12 Jag tror som dej.



Annons:
Upp till toppen
Annons: