Annons:
Etikettberoende
Läst 3318 ggr
cawa
2009-12-28 21:45

Pepsi

Vad skall man göra när man blivit beroende av Pepsi cola?

Hade det räknats som alkoholism så hade jag varit det.

Jag har ingen disiplin mot att gå ner i vikt även om jag vet att för min egen skull skulle behöva, ca 20 kg.

Är det någon som har reaktioner av för mycket socker?

Fysiska, psykiska???

Annons:
Kia
2009-12-29 01:33
#1

Hej cawa,

Jag vet inte riktigt vart jag ska börja berätta om reaktionerna på för mycket socker men jag gör ett försök. Jag är sockerberoende och mitt beteende är väldigt likt en alkoholists så det är inte konstigt att du gör den kopplingen snarare tvärtom vi har samma sjukdom vilket är beroendet.

Jag har varit sockerberoende hela mitt liv så reaktionerna förutom då kraftig viktökning är , ilska och irritation på folk i min omgivning. Blir arg för ingenting, blir självcentrerad för jag vill åt sockret , ont i leder, ont i mage (dålig i mage), dåligt immunförsvar, använder mig av alla karraktärsdefekter jag tänkas kan ha. Irritation när någon stör mig när jag planerat att äta/dricka (socker av ngt slag)

Avundsjuka på alla som låter bli osv osv osv Listan kan göras lång säkerligen ngn som vill fylla på den…

KRam Kia

AnneN
2009-12-29 01:34
#2

Vi är många här som är beroende/missbrukare av socker (kolhydrater), har för mig att pepsi även innehåller koffein vilket också är väldigt beroendeframkallande.

Jag får både fysiska och psykiska bieffekter av för mycket socker, tex så åker mitt humör bergochdalbana, magen pajjar. Sedan då det börjar gå ur kroppen så blir jag skakig, huvudvärk, mm, precis som baksmällan som man får av alkohol.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Beavis]
2010-01-01 18:42
#3

Jag är nog coca-cola beroende själv vilket ju inte är så långt ifrån Pepsi-cola Det har disskuterats i flera trådar tidigare och jag tror både att det har kopplingar till kolhydratberoende samt ett klart beroende av koffein som faktiskt är en legal drog,  Jag vet inte om du ävne dricker kaffe? men jämför vårt cola beroende med en "normis" som inte fått sitt morgonkaffe……

Kia
2010-01-06 16:13
#4

NOG colaberoende? "3" ler.

[Beavis]
2010-01-06 22:13
#5

#4 Så du påstår att jag ÄR colaberoende?….. Skrattande jag förstår inte vad du menqar? jag som bara dricker cola ibland och bara för att det är gott…. ingen abstinens här inte…. eehh men det har gåt dagar utan att jag druckit cola och hmmmm ja näää. inte jag inte.

Kia
2010-01-07 10:09
#6

#5 Nä just det jag pratade ju om någon annan Flört

Annons:
[Beavis]
2010-01-10 12:11
#7

Jaaa  för jag har inga problem med mitt intag av cola drycker Flört

Upp till toppen
Annons: