Annons:
Etikettalkoholberoende
Läst 1795 ggr
tindrak
1/18/10, 10:35 AM

Vad är normalt???

Konstig överskrift kanske men jag undrar:

Om man som mamma till ett litet barn på 2år tänker lämna barnet till någon som satt och drack på en pubb en söndagskväll morgonen efter…är det OK?

Varför sitter man på en pubb en söndagskväll när man inte ens har pengar till mat?

Är det inte så att man faktiskt har problem då?

Jag är nykter alkoholist sedan 6½ år och det va´ just så allt började för mej…men jag får höra hela tiden att våran familj är sååå överkänslig för just ämnet alkohol och att det som är risk för oss är helt normalt för andra…Är det så?

Idag skulle jag inte låta någon påverkad människa komma i närheten av ett litet barn…inte ens mina hundar vill jag utsätta för berusade människor.

Vore tacksam för era tankar och åsikter

Annika

Annons:
[Beavis]
1/18/10, 3:49 PM
#1

Om du som yrkesarbetande 8-5 are sitter och dricker öl en söndagkväll har du definitivt problem i min bok. oavstt om du arbetar med barn  eller hundar eller vad som helst. Jag tycker inte man ska dricka alkohol alls i veckorna eller dagen innan arbetsdag.

Är de så att du prioriterar all dricka öl framför att äta då är du utan tvekan alkoholist för mig och för de flesta andra också (utom möjligen för dig själv). Om du vet att din dagmamma brukar sitta och öla med a-lagarna på söndagarna skulle jag nog råda dig att byta dagmamma och kanske försöka förmå personen att söka hjälp.

Gronstedt
1/18/10, 4:16 PM
#2

#0: Jag tycker det är en fråga om grader. Alla blir inte automatiskt monster för att de tar ett glas vin, och jag tror inte barn tar skada av att träffa någon som druckit några glas. Å andra sidan om jag hade ansvar för ett barn som är så litet att det är hjälplöst, skulle jag inte vilja lämna det i vård av en person som på grund av fylla eller bakfylla inte har sin fulla omdömesförmåga och handlingsförmåga i behåll. Inte för att barnet skulle ta någon skada av umgänget, och inte för att människan skulle vara ond eller dålig, men för att människan inte är stark, klok och snabb nog att förhindra att olyckan är framme, eller att agera snabbt och förståndigt om något ände skulle inträffa.

Men om det barnet has om hand en nykter och pålitlig person, skulle det inte störa mig om det fanns en fuyll/bakfull person i sällskapet - förstås under förutsättning att det inte är en person som blir otrevlig eller våldsam till följd av alkoholen.

Eine
1/21/10, 1:10 PM
#3

TS,beror det inte på mängden öl som druckits?33 cl eller 2 liter,det är en skillnad där.

Och personen(som inte har pengar till mat) kan ha blivit bjuden på en öl.Bara en reflektion.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

[Beavis]
1/23/10, 1:34 AM
#4

Har du druckit dig glad med polarna en kväll eller eftermiddag så känner du av det dagen efter och då är du inte så skärpt som du förmodligen borde vara på jobbet. Ska du ta hand om barn ex så känner de att du luktar distilleri på andedräkten  även om du tycker att du putsat pliggarna ordentligt.Du bli ouppmärksam och trött sånt märker din omgivning, jag tycker inte man är lämplig att ta hand om barn om man krökar dagen innan jag tycker man är sämre lämpad på rätt många andra typer av jobb också. Och ni kan inte ärligt säga att n person som lägger sina sista pengar på att festa med polarna istället för att köpa mat inte har problem?

tindrak
1/25/10, 5:02 PM
#5

Tack för den bra uttryckta komentaren Beavis, håller helt med Di.

Porklash
1/28/10, 12:22 PM
#6

Jag håller med också Beavis!

pEr

Annons:
Kia
1/29/10, 12:04 AM
#7

Jag håller också med här… Just pub och söndag ringar tyvärr illa i mina öron även om man nu inte skulle ha ngt problem. Och man är inte tillräcklig dagen efter på ngt sätt, tålamod osv osv

/Kia

Upp till toppen
Annons: