Annons:
Etikettberoende
Läst 5063 ggr
candycandye
12/30/09, 8:34 PM

Na möte

Är det någon som går på Na möten i Göteborg?

Jag får mycket hjälp men idag brister det.

Annons:
kerstinjo
12/31/09, 5:33 PM
#1

Inte Göteborg. Men varför tror du att det brister idag?

 Kerstin 

 

candycandye
12/31/09, 6:56 PM
#2

Önskar att gå med någon dit. Vart ren i flera månader, fick ett återfall igår, trots att jag har soc hjälp och psykolog hjälp räcker det inte.

Någon som har erfarenhet av Na möten?

kerstinjo
12/31/09, 8:13 PM
#3

Ja, jag har det. Glöm ditt återfall och se framåt, ta hjälp av vänner på NA. De är guld värda och återfall är inte det värsta som kan hända här på jorden.

Idag är en ny dag och idag är du nykter och drogfri, glädjs av det!

 Kerstin 

 

candycandye
1/1/10, 4:37 PM
#4

Tack, jag ska försöka se framåt och försöka ta mig till ett möte. Abstinensen är som starkast nu, har åkt iväg till mina föräldrar ett tag, hoppas på att inte få några jobbiga utbrått^^

Hur var ditt fösta möte? Bara att ta mig utanför dörren känns svårt.

[Beavis]
1/1/10, 6:06 PM
#5

Som kerstin skrev, ta hjälp av dina NA bekanta har du en sponsor är det nu du ska ringa henne.. Stå på dig lycka till

Porklash
1/3/10, 5:40 PM
#6

Mitt första NA möte var riktigt häftigt. Jag tycker egentligen att det är ganska fånigt med dessa brickor för nykter tid som de delar ut men blev ändå skitstolt när jag fick min!

pEr

Annons:
candycandye
1/3/10, 5:55 PM
#7

#6

Låter ganska coolt:) Jag ska göra mitt bästa för att våga.

Cezz
1/27/10, 4:51 PM
#8

klart du vågar…jag kan bara säga att DU är den viktigaste personen i ditt liv.men om du känner att det brister. ta ett beslut. att ta en dag en timme en sekund i taget. det funkade för mig. =)

Mitt första NA möte var det läskigaste och häftigaste jag gjort.

mitt första riktiga konvent var maxat som fan. ajg tog min ett års bricka där i sommras. =)

keep it up

//NA-Talibanen

miklo
1/27/10, 6:28 PM
#9

Jag vet inte vad du har för erfarenheter kring olika instanser som hjälper missbrukare? NA, AA, Länkarna m.m, m.m….  Vanligast är AA, NA och om du tror på deras teori eller har andra goda erfarenheter av dem så tycker jag du ska söka upp dem NU! Det låter som NA är de som är aktuella för DIG så vänta inte, våga nu! Vad är det som gör att du inte vågar? Jag får intrycket av att du är "rock bottom", med dåligt självförtroende, och då kan det bara bli bättre! Vad är det värsta som kan hända om du går dit? GÅ NU…..

candycandye
1/27/10, 6:33 PM
#10

Tack för all uppmuntran. Jag är extremt folkskygg just nu. Länge sen jag var ute i solljuset. Ska ta mig i kragen och försöka ta mig ut..

Det kan nog bara bli bättre nu inte sämre. Tack återigen det låter som att det är ett bra ställe för mig, låter som sagt häftigt och skitläskigt på samma gång.. Måste försöka gå dit

Gronstedt
1/27/10, 6:45 PM
#11

Ja, det vore nog dumt att inte prova. Många får god hjälp och jag tror att man kan få hålla sig "i utkanten" om man vill och det känns läskigt i början.

miklo
1/27/10, 6:49 PM
#12

Tänk inte så mkt! Fundera inte på för och nackdelar med att gå dit, för just i ditt fall och i (som det verkar) tillstånd tänker man inte klart. ORKA dra dig dit på ngt sätt! Du kommer inte ångra dig! Lycka till.

Porklash
1/28/10, 12:02 PM
#13

De erfarenheter jag har av NA är att de är väldigt duktiga på att "ta hand om" nya medlemmar och bjuda in dem ordentligt i gruppen.

Så testa.För din skull.

pEr

Annons:
Kia
1/29/10, 12:09 AM
#14

candycandy, jag kan också säga att NA var läskigt men det bästa jag någonsin gjort. Det är en fantastisk gemenskap. Jag är också i en annan gemenskap som jag kan berätta att jag stod utanför en hel timme innan jag vågade gå in. När jag väl gjorde det har jag insett att det var det bästa beslutet jag någonsin tagit.

Du kommer bli varmt mottagen det är jag säker på. Bara ta klivet in och sen hoppas jag du hittar ngt där som jag gjort.

/Kram Kia

candycandye
1/29/10, 12:29 AM
#15

Känner mig så förvirrad och långa borta ifrån verkligheten.

Hur beter man sig ibland folk? Vad ska jag säga?

Hjärnan känns inte som den fungerar spec bra heller, länge sen jag sov nu..

Varje dag tänker jag att jag ska gå, men hindrar mig själv i sista stund.

Kia
1/29/10, 12:36 AM
#16

Du behöver inte säga ngt alls när du går på ett NA möte. Säg bara hej jag heter och vill du säga jag heter… och är beroende gör du det. När ordet kommer till dig säger du bara att du vill lyssna. Man behöver inte prata det är helt okej.

/Kia

candycandye
1/29/10, 12:43 AM
#17

Okej är det säkert?Jag behöver alltså inte säga något.. ska kolla upp närmaste ställe nu..jag hade ett annat i tankarna men ska kolla upp några alternativ. Kanske kan jag få min socialsekreterare att gå med mig.

Tack för svar!

Kia
1/29/10, 12:51 AM
#18

Nej man behöver inte dela om man inte vill. Verkligen inte. Ibland gör jag inte det för jag vill bara lyssna. Då presenterar jag mig som sagt och säger att jag väljer att lyssna vidare. Det gjorde jag mycket i början för jag visste inte vad jag skulle säga liksom..

Pröva:) Hejar på dig…

KRam

candycandye
1/29/10, 12:59 AM
#19

tack för ert/ditt, kias peppande! Ska försöka att vara helt ren ikväll så jag orkar upp imorgon..

Kia, vilken tid på dagen är minst folk ute tror du?

[Beavis]
1/29/10, 1:37 AM
#20

Lycka till med att gå på mötet, försök att inte folusera på hur många som är där. det viktiga är att du är det.

Annons:
Kia
1/29/10, 1:41 AM
#21

Menar du på möte? Eller rent allmänt?

Kolla om det finns ngt morgonmöte i Göteborg.. Äsch vänta lite så kollar jag :)

Här har du en länk

till de mötena som finns i Göteborg imorgon. Det finns ett redan kl 1000 i Johanneskyrkan Stigbergsliden… Varför inte bara sätta kl stig upp och gå på det mötet. På så sätt kan du bara fortsätta att vara clean imorgon tänker jag då. Är det jobbigt sen gå på ett nytt möte på kvällen vet jag. Om det är enda sättet att klara sig är det ett bra sätt ju. Satsa på 10 mötet säkert minst folk ute då också, då har alla hunnit komma till jobb tänker jag då..

Hoppas och tror på dig, Skickar hopp och mod… Kram

Kia
1/29/10, 1:41 AM
#22

Menar du på möte? Eller rent allmänt?

Kolla om det finns ngt morgonmöte i Göteborg.. Äsch vänta lite så kollar jag :)

Här har du en länk

till de mötena som finns i Göteborg imorgon. Det finns ett redan kl 1000 i Johanneskyrkan Stigbergsliden… Varför inte bara sätta kl stig upp och gå på det mötet. På så sätt kan du bara fortsätta att vara clean imorgon tänker jag då. Är det jobbigt sen gå på ett nytt möte på kvällen vet jag. Om det är enda sättet att klara sig är det ett bra sätt ju. Satsa på 10 mötet säkert minst folk ute då också, då har alla hunnit komma till jobb tänker jag då..

Hoppas och tror på dig, Skickar hopp och mod… Kram

candycandye
1/29/10, 1:49 AM
#23

Tack, och tack för att du kollade…nu kommer jag vara livrädd hela natten:P

Men det är det nog värt. Du har även gett mig lite mod…det gör mig gråtfärdig men glad

-verkar som du tror att jag kan göra det.

jag kanske kan det. jag måste göra det. imorgon klockan 10,,har inte vart utanför dörren vid den tiden på säkert ett halv år..det är nog dags--

kanske vet du vad jag menar när jag säger att alla känslor kommer fram och man blir mer vaken när någon tror på en.
Kanske vet du inte hur jag menar men det jag vill säga med allt detta svammel är tack för att du orkade ta fram tider till mig.

Kia
1/29/10, 2:04 AM
#24

Skickar mer positiv energi till dig. Gå , borsta tänderna och lägg dig är mitt förslag.

Du måste finna villighet och den finns där någonstans för annars hade du aldrig börjat skriva här tror jag… Jag vet vad du menar, jag anser att alla måste få en chans och jag vet att NA var min chans.

Jag vet du är livrädd , men ibland måste man bara göra. Jag grät i stillhet hela mitt första möte och vet du vad det var helt okej det med.

Kram

[Beavis]
1/31/10, 5:01 PM
#25

Vi tror på och stödjer dig allihop. du klarar det bara du tar dig dit och mottager den hjälp som finns. Jag har fattat att Na är en bra gemenskap..

trabeken
2/9/10, 4:26 PM
#26

Nu kanske jag är lite sen i inlägget. Jag hoppas du redan varit på ett möte och att det gick bra. Men jag förstår din rädsla. Det där om att alla mottar en så bra kan kännas skrämmande för vissa människor (mig inkluderad). Jag har inte själv varit på ett möte just av denna orsak, att jag är rädd att folk ska överrösa mig med uppmärksamhet, när jag bara kommer reagera konstigt på det.

Men som många säger, man har ju inget att förlora. Tycker man inte om det behöver man ju inte komma tillbaka.

[Beavis]
2/9/10, 4:51 PM
#27

Jag hoppas ju att de som är där kan läsa av den nykommne och inte överöser en tillbakadragen person med uppmärksamhet? Men att man låter dem veta att de är välkomna. Men det har ju att gör med olika människors empatiska förmåga. Det gick nog bra? Candycandy hur gick det? du får gärna berätta även om det var så att du ännu inte vågat.

Annons:
Kia
2/9/10, 5:14 PM
#28

Trabeken.. Jag kan förstå vad du menar. Jag är en människa som skriker efter uppmärksamhet men samtidigt är jag helt livrädd när jag får den . Konstig kombination jag vet ;) Iallafall så vet jag att när jag fick min 30 dagars bricka i ett av de programmen jag var med i och de andra pratade så fint om mig så blev jag oerhört besvärad och började bara gråta, för jag kunde inte hantera att alla sa så fina saker om mig och faktiskt menade dom. Det var en märklig känsla. Jag förstår vad du menar men tror att eftersom vi som skriver ibland bara vill att andra ska hitta det vi hittat att man kanske har lätt att glömma och blir väldigt ivriga liksom.

/Kia

Upp till toppen
Annons: