Etikettberoende
Läst 1364 ggr
kerstinjo
2010-02-12, 18:32

Återfallsprosess?

Jag har kommit in i en "manisk" period. Jag mår jättebra, men jag börjar få 7000 bollar i luften på en gång.

En "vanlig" människa skulle kanske tänka; Vad gott att jag har fått min energi tillbaka.

Men jag börjar bli misstänksam, en återfallsprosess? Det är aldrig nyttigt för en beroendemänniska att börja köra på i 220 km.

Under den här ytan av att må jättebra, så döljer sig en rädsla.

Jag kan mitt missbruk och jag kan mina varningssignaler. Jag njuter just nu av den här uppåtperioden, men samtidigt så skrämmer den mig.

Inte sjutton vet jag hur jag ska stoppa det heller.

Låta det flyta på och vara medveten om att det kan skapa ett kaos i hjärnan?

Tänk att man kan bli så präglad av sjukdomen, så att man vet att ett totalt uppåtgående kanske slutar med kaos.

Jag har inget mer att säga än;"pust"

Men för att visa att jag har en stor kärlek här i livet, så får ni se min "gris", som fyllde 2 år härom dagen

Kerstin 

[Beavis]
2010-02-12, 23:13

Inte för att oroa dig mer men jag tror du kan ha rätt för det stämmer rätt bra med mina egna erfarenheter av återfall. Du håller 180 knyck för att slippa tänka ochsamtidigt får du saker gjorda men då är det lätt att falla dit av "misstag" för när du stannar upp börjar du tänka och känna efter och då vill du komma igång igen och en hjälp på vägen är ju….. osv Bra att du är vaksam ta dig till ett möte tycker jag, du har säkert fortfarande saker du behöver reda ut i ditt huvud som ligger och gnager.

Gronstedt
2010-02-13, 10:19

Ja, det finns minst två vägar till återfallet, som jag börjar lära mig att känna igen. Den ena är när allt är dystert och eländigt och man måste trösta sig "bara lite, bara den här gången". Den andra är när allt är på topp, man kan allt och orkar allt och helt klart kan hantera att ta sig en liten dj*vel eftersom man så frisk och stark. Jag tror den andra vägen är svårare att vakta sig mot, men den är minst lika farlig.

Upp till toppen