Annons:
Etikettleva-i-tillfrisknad
Läst 4211 ggr
Gronstedt
2/13/10, 10:17 AM

En skugga från det förgångna

… föll över mig när ett brev från ett företag som ordnar återträffar för gamla skolklasser damp ned i brevlådan. Det verkar ha gått trend i sådant, om man kan driva företag på att ordna det åt folk - eller?

Annons:
[Beavis]
2/13/10, 10:45 AM
#1

Jag fick en likadan igår, den gick direkt på pappersåtervinningshögenSkrattande Löjligt att någon verkligen har startat företag med det som affärsidé

De tog 500 spänn för att man skulle få komma och träffa dessa människor igen. För säkerhetsskull hade de garderat med Alla ifrån din årskurs" i 9an i xxxxxxx Skolan. I förhoppningen att tillräckligt många ska nappa. Det visar sig om man får några påtryckningar ifrån gamla "klasskamrater" eller om de gjorde som mig?

Gronstedt
2/13/10, 10:54 AM
#2

Min skulle bara kosta 295 SEK (med en massa rabatter och erbjudanden och tjafs) och man var tvungen att ringa och säga till dem att låta blir att skriva ut nuvarande namn, adress och telefonnummer på klasslistan och skicka ut till alla som gått i klassen.

[Beavis]
2/13/10, 11:37 PM
#3

Så vitt var det inget sånt på min inbjudan. Men det låter ju förjävligt om du har önskan att slippa vara med. jag har baa fått en inbjudan ifrån företaget som arrangerar sådana här återträffar.

Med tid, plats och tid och info om att inbjudan har gått ut till alla i min gamla klass 9:X och alla i den årskursen i min gamla skola.

Min tanke var bara att de inte ville umgås med mig då, varför skulle jag vilja umgås med dem nu? Även om "klassfesten" inte anordnas av någon ifrån min gamla klass.

Gronstedt
2/14/10, 10:52 AM
#4

Det som retade mig mest var nog att det var en massa trams om att man skulle träffa alla gamla vänner, gå in på någon sida på nätet och chatta med alla gamla vänner. Den som var uppsatt som kontaktperson var dessutom klassens näst största fä Tungan ute.

Jag tycker nog det skulle varit tvärt om, att man fick anmäla sig om man ville att kontaktuppgifterna skulle skickas ut. Visserligen är det ju offentliga uppgifter, men ändå.

kerstinjo
2/14/10, 11:16 PM
#5

Jodå, det finns företag som sysslar med klassträffar.

Jag skulle aldrig gå på en klassträff, för det första minns jag knappt mina klasskamrater.

Varför i hela friden skulle jag vilja träffa dem? Eller är det något slags duktighetsträff?

Nä, för mig skulle det vara att träffa 25 totalt okända personer, ser ingen mening i det.

 Kerstin 

 

kerstinjo
2/14/10, 11:22 PM
#6

Kom på en rolig sak. När min mamma levde och var runt 88 år så ringde en man till henne.

De hade gått i småskolan ihop och han frågade mamma om hon var intresserad av en klassträff.

Jag vet inte sa mamma och frågade honom "Hur många är det som lever?"

Vet ni vad svaret blev? Det var bara han och mamma som fortfarande levde.

Det blev ingen "klassträff" men vi hade hjärtligt roligt åt det.Glad

 Kerstin 

 

Annons:
Gronstedt
2/15/10, 10:05 AM
#7

Jag har länge lekt med tanken på hur jag skulle reagera om det kom en sådan här inbjudan. Tanken som legat närmast till hands har varit att komma dit i sällskap med ett par stadiga pojkar med varsin duktig påk. Men när det nu kom så blev jag lite förvånad över att jag faktiskt bryr mig så lite. 25 år är ganska lång tid att låta det förgångna hänga över en och nu fick jag faktiskt ett slags kvitto på att jag är fri.

Jag är inte helt fri från tanken på/rädslan för att någon av dem (eller hela packet om de tar några drinkar) ska ge sig till att leta reda på mig och ringa upp. Fast jag tror inte att det heller skulle störa mig speciellt.

TjockaBerta
2/15/10, 11:56 AM
#8

För några år sedan var jag faktiskt på återträff med klassen från grundskolan. En driftig fd klasskamrat skickade ut en egen inbjudan till alla på listan vilket gjorde att många flera kom än det hade gjort annars.

Det var hur kul som helst.

Idag har jag kontakt med 5 av dem. Folk jag inte haft kontakt med alls under alla dessa år. Vi har hittat en ny vänskap under nya former.

Tilläggas ska dock att jag också gått i en annan klass i en annan skola och dem vill jag inte för mitt liv träffa. Där var jag på en återträff och sen har jag tackat nej till de övriga sammankomsterna.

>>>Malum domesticum<<<

[Beavis]
2/16/10, 1:57 AM
#9

Jag har funderat över hur jag skulle reagera också? fantiserat övr det fyndiga jag skulle säga om någon ringde osv… nu fick jag ett brev ifrån nåt fånigt företag.

Vad skulle hända om man gick på en återträff? jag var aldrig mobbad på ett sånt sätt att jag kan peka på "de slog mig" eller "de retade mig" osv för det gjorde de inte. Men jag känner bara att det finns inget att säga och jag vill inte sitta och jämföra "penis# med dem.

De gamla klasskamrater jag "träffat" har jag ignorerat så det skulle baera kännas konstigt att se dem igen på en klassfest.

Upp till toppen
Annons: