Etikettoff-topic
Läst 1315 ggr
[Beavis]
2010-02-17, 02:50

Dokusåpa fängelse

Jag läste just aftonblaskan och såg just denna artikel om attproduktionsbolaget Zodiak vill göra en bantarsåpa där de sätter överviktiga i fängelse. Helt sjukt eller vad säger ni?

Artikeln

Gronstedt
2010-02-17, 09:53

Man kan ju undra vilka trasiga människor som skulle ställa upp på eländet. För de ska väl inte ge sig ut på stan och anhålla passerande tjockisar, utan man måste väl anmäla sig?

[Beavis]
2010-02-19, 02:54

Ja det förutsätter jag. Men med tanke på regeringens förda "out of sight out of mind" politik emot handikappade och andra avvikande så är vi inte långt ifrån även detta.

Gronstedt
2010-02-19, 08:58

Nja, om man anhåller folk är de väl knappast out of sight, out of mind, utan börjar kosta en massa pengar i handläggningsavgifter, så det tror jag inte riktigt på Flört. Ens om jag höll med dig om din analys av regeringens politik.

[Beavis]
2010-02-19, 23:55

Det förs en disskussion  i ämnet på funktionshinder iFokus. Institutionerna ifrån "vår" barndom är på väg tillbaka.

Att avvika ifrån normen och potentiellt kosta skattebetalanra pengar pga överviktssjukdomar eller handikapp är av ondo och i en perfekt värld skall vi inte finna/synas. Är du fet/ful osv skall du inte synas.

kerstinjo
2010-02-20, 11:21

Förnedrings-TV av högsta klass! Skrikandes

Kerstin 

Upp till toppen