Tufft med erkänanden ibland!
Börjar fundera på varför jag känt lite återfallssignaler här de senaste 2 veckorna och jag fattar mer och mer varför nu. Jag har ikväll delat en mycket jobbig sak med min sponsor. Så pass att när jag väl skrivit ner det och pratat om det har jag tagit sidorna och bränt upp dom för jag inte vill dela det med någon annan. Nu har jag sagt det och erkänt och varit ärlig och det har tagit mycket energi från min sida att få ner detta på papper.
Känns faktiskt ganska häftigt att jag vågade säga det rakt ut sådär att var ärlig om något jag alltid haft i mörker och hållt för mig själv.
/Kia
Du är modig, du Kia!
Det finns många gånger hjärnspöken i våra liv, som vi inte ens vill konfronteras med. Vissa saker kan vara så skrämmande att vi tycker att det är enklare att sopa dem under mattan och låtsas att de inte finns.
Men de har ändå en förmåga att poppa upp när vi minst anar och att då ta tag i det i stället för att återigen sopa det under mattan. Det är stort! Och starkt! Och modigt!
Du växer, Kia! Kan bara säga; "Grattis!"
Grattis! vilket ateg, jag tror personligen att det är sådant som är genombrotten som kan ställa mycket tillrätta. När du inte längre bär det som en mörk hemlighet du behöver trycka undan och gömma så minskar behovet att trösta ig med mat eller annan drog… Men det är min personliga tro. Hoppas jag har rätt

Men visst det är så det är återfallkänslorna kommer för att du visste att det här började komma fram och det kändes mycket tryggare i det gamla beroendet. Kanske ska du se på återfallskänslorna så? Som signaler för att du håller på att utvecklas och ditt beroende gillar det inte?
Du gör ett jättejobb och kan ta och klappa dig själv på axeln lite mer inbillar jag mig.
pEr
vad bra!! Kia. modig tjeja! heja! buddhina

Otroligt! Du är jättemodig!!