Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettberoende
Läst 2652 ggr
sannixan
0

nykter vår

så skönt att vakna nykter med fåglarna kvittrandes utanför.förut så ekade det i skallen om en mygga flög förbi.att fånga dagen med en god vän är inte helt fel.tänk så många dagar man missat.men det är aldrig för sent att börja om.jag har vart nykter länge nu men när våren kommer så slår alkoholfaan klorna i mej.alla uteserveringar ska vi inte prata om som lockar.i såna lägen plockar jag fram min värsta baksmälla….blä och usch.jag har anmält mej till vårruset….det är en känsla när man springer in i mål.men i år får jag nog ta det lite lugnt efter min hjärtinfarkt.att sätta upp små mål på vägen hjälper till framgång.kram från en som mår bra.jag kvittrar lika glatt som fåglarna.och den bästa antabusen är min dotter.kram sanna

kerstinjo
0

Våren kan vara en farlig tid för "nynyktra", för just våren och sommaren är oftast förknippad med alkohol.

Grilla i trädgården och öl. Uteservering och öl/vin. Jag har sett många falla tillbaka vid den här tiden. Då är det bra att ligga steget före och tänka som du.

För visst är det härligt att vakna en morgon och känna; Jag mår bra!!

Kerstin 

sannixan
0

eller njuta på balkongen med en hemmagjord iskall smoothie.det är härligt.mina vänninor ska åka till danmark och dom frågade om jag ville följa med…..men jag vet hur det blir…dom blir aspackade.nej tack jag vill inte ta hand om fulla människor.hoppas du mår bra.jag skrattade gott åt din ullaredsresa.kram sanna

kerstinjo
0

#2 Det är ungefär som när mina arbetskamrater träffas. Öl, vin osv och att sitta och titta på när de får en grav personlighetsförändring är mer än jag klara av.

Så jag undviker alla personalträffar, för jag ser absolut inget roligt i att umgås med onyktra personer. Jag tycker bara att de blir så fåniga och att höra deras "dagen-efter-prat" får mig att vara glad över att jag är nykter och kan ha skoj ändå!

Ja, du, den resan var riktigt skoj och att jag och min äldsta dotter gjorde något själva utan alla andra i vår familj. Glad

Kerstin 

[Beavis]
0

# En iskall hemmagjord smoothie utan alkohol på balkongen kan ju vara väldigt trevligt det med. Du slipper ligga o bli omtöcknad Flört jag skulle hellre dricka en sån tror jag.

aleforsare
0

DET ÄR SÅ GOTT ATT HÖRA OM TILLFRISKNANDE MÄNNISKOR,JAG BLIR GLAD ATT ANDRA HITTAR TILLBAKA TILL LIVET.

DET ÄR SAMMA HÄR,MEN JAG ÖKAR PÅ MÖTESGÅENDET NU PÅ VÅREN,STÖRSTA RISKEN ATT TA ETT ÅTERFALL ÄR NÄR MAN MÅR SOM BÄST,FÖR ATT "TOPPA ELLER VAD DET NU ÄR,SÅ ÄR DET FÖR MIG IALLA FALL

TIPSAR OM HAGA-GRUPPENS AA-KONVENT I PINGSTHELGEN (INFO AA-KRETSEN I GÖTEBORGCool

Kia
0

Jag gillar våren men jag är helt med vad Ni säger här och jag tror ökad mötesgående är bra :)

[Jeremina]
0

Det måste vara härligt att hitta annan stimulans och en sådan som våren är ju toppen!