Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettalkoholberoende
Läst 1699 ggr
jagduvi
0

fyfan för spriten

Tror att mina farsa söp igår, men jag kan inte vara säker. de luktade sprit i huset, men de kan lika gärna vara typ disel eller bensin eller nått som liknar spritlukten. han har sovit hela dagen och de är ju ännu ett tecken, men samtidigt äter han massa antibiotika för ett infekterat sår dessutom äter han antabus och de kan också göra honom trött.

Jag är nog delvis i förnekelse, men ändå inte eftersom att de är osäkerheten som ställer till de för mej!

Jag vill bara fara härifrån, men jag kan inte för ja har ju inga bevis på att han har druckit, och om jag frågar eller anklagar honom för det så blir han arg. och jag vill verkligen inte beskylla honom ifall att han inte druckit.

Han skulle skjutsa lillebror imorse, visst han var vaken men klev inte upp ur sängen så de blev som dom flesta andra mornar att jag vaknar och skjutsar honom. de är inte som att han super varje dag, bara nån gång då och då.

hur fan ska ja göra?! jag har en lillebror att ta hand om och två hundar och jag vill bara fara iväg och komma tillbaka när jag känner för de och inte för att jag måste. Och om han inte har druckit har jag ingen anledning att vara less på honom, ingen anledning att bara sticka ingen anledning till att jag mår såhär.

fast och andra sidan så är de ändå hans fel att jag mår såhär eftersom att de är han som har sabbat förtroendet gång på gång. men vadå jag kan ju inte haka upp mej? eller?

Gronstedt
1

Varför behöver du en "anledning"? Du är myndig (eftersom du tydligen har körkort?). Du känner som du känner och mår som du mår - varför skulle du behöva motivera det? Får du inte må om inte din pappa har gett dig en orsak?

Klart du får! Det kan vara klokt att försöka komma på varför du känner som du gör, men låt ingen lura i dig att du inte skulle har "rätt" eller "orsak" eller "anledning" att känna så! Naturligtvis finns det en anledning, annars skulle du inte känna så!

Så stå på dig! Du får vara hur sur och arg du vill! Hur skulle du annars kunna konfrontera ditt mående, få rätsida på det, lägga det bakom dig och må bättre?