Annons:
Etikettstöd
Läst 2553 ggr
Kia
2010-05-14 13:28

Fel fokus

Visst är det konstigt att när man har som mest att göra på jobb så prioriterar man det istället för att faktiskt prioritera det man mår bra av.

´Man lär sig av sina egna misstag. Den sista tiden har jag jobbat sjukt mycket och valde då att ta bort alla saker som jag mår bra av att göra. De saker som ger mig sinnesro och ork att göra bra val. Varför gör man så? Jag är ju ingen sämre människa för att jag väljer bort lite och prioriterar mitt mående. Det blir bara stop på ngt sätt.

SKulle köra hem till en vän för 2 veckor sen och när jag kom in i stan fick jag en total blackout och visste inte vilket håll jag skulle köra. Obs, har varit där hundra gånger tidigare. Varningssignal säger folk till mig. Men usch vad svårt det är. Jag är så dålig på att strukturera upp mina saker. Mitt hem förfaller och bara behövs städas ut men jag hittar inte tiden och orken. Försöker hitta en struktur men när jag måste bygga upp den strukturen då blir det bara kaos det är så lättare när ngn annan gör det till mig. Tänker jag att hjälp jag är 38 år gammal och kan inte hålla ordning på mina grejor…

Måste nog tänka om känner jag..

/Kia

Annons:
[Beavis]
2010-05-14 20:27
#1

Välkommen till min värld……. "I´ve learned nothing" e som ett jävla ekorrhjul av skit hela tiden. Har fastnat i ett moment 22. jag kan fixa smågrejer men de stora gjrerna hopas för jag kommer inte över det hindret. Struktur och hjälp önskas här med….

Kia
2010-05-14 20:46
#2

Adhd eller någon annan bokstavskombination ligger beroende gärna nära har jag förstått och när det handlar om struktur känner jag väldigt mycket igen mig i de sjukdomarna med.

Gronstedt
2010-05-14 20:49
#3

Det är bara att ge upp och sluta bry sig! Man kan fösa skiten intill väggarna så det blir en gång i mitten och man klarar sig bra med en stekpanna och en gaffel. Klart strukturerat och mycket vilsamt! Pannan bränner man ur en gång i veckan och gaffeln kan man slicka av. Snabbkaffe och en mikrovågsugn är bonusar.

Det är först när man totalt skiter i vad andra säger och ger f*n i hänga upp gardiner, torka golv och diska prydnadsfigurer som man får frid. Den som inte bryr sig hal sju om att välja matchande bäddset sparar mycken möda, och ger man sedan f*n i att bädda blir det ännu enklare. Dessutom mer hygiensikt, eftersom det är svårare för kvalstren att överleva om sänkläderna inte är tillslutna. Varför prioritera städning framför jobb? Jobb ger pengar, pengar är kul. Vad spelar det för roll om det är städat? Bara vad mamma/grannar/svärmor/Jehova vittnen och annat löst ska tänka, och vem bryr sig om det?

Om man nu inte är så beskaffad att man trivs med att städa, tvätta gardiner och sortera sängkläder efter färg, förstås. Då ska man naturligtvis prioritera det.

[Beavis]
2010-05-14 20:57
#4

Önskar jag kunde skylla på ADHD, då hade jag kunnat dåsa bort på amfetamin eller nåt.

Tyvärr är stekpannan och mikron alldeles för svårtuggade för att lösa mina problem….

Kia
2010-05-14 21:00
#5

Jag avskyr att städa men gillar inte gå i skiten heller . Tro mig jag bryr mig inte på det viset men jag ser ju också att energin är totalt slut för att ens orka vika kläder eller ngt annat jag behöver göra. Jobb ger inte alltid pengar tyvärr inte när man som mig alltid ska överprestera i allt jag gör :(
Bara behöver lite tid det är allt vad jag begär just nu, vilket bäddsätt jag har skiter jag i men jag tror inte mitt sovrum är städat på ja jag vet inte när och det ligger kläder överallt. Hittar inget så vad gör jag. Jo jag köper nytt. Köper nya strumpor för j orkar inte matcha ihop o sortera de andra. Genant att erkänna men så är det. Lite som Ikea reklamen med han som hela tiden köper nytt porslin för det andra är odiskat :))

[Beavis]
2010-05-15 00:56
#6

Men du är medveten om problemet i alla fall. Du inser att du måste omprioritera och välja bort vissa saker och säga nej till att ställa upp överallt. Det är ett steg på vägen. Du är en bekräftelseknarkare och behöver inse att folk gillar dig ändå även om du inte är med i alla komiteer och styrelser, klubbar etc i södra sverige. Då skulle du få mer tid för det som är viktigt. eller städa huset om du vill. Jag har själv en otroligt ostädad lägenhet. jag städar undan så det inte ligger högar med grejer men dammtorka. skura golv och väggar mm neee orkar inte.

Annons:
Upp till toppen
Annons: