Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettvi-som-är-anhöriga
Läst 2510 ggr
knas65
0

I mitt hjärta...

I mitt hjärta finns ett speciellt rum.

Det är det rum jag har låtit dig flytta in i…

Fast du betett dig som en total vettvilling mot mig och dig själv, så finns det ett rum som ingen annan får lov att nyttja.

Kärleken till dig kommer alltid att finnas oavsett vad som sker.

Jag vet att du kämpar så för att få hjälp med ditt missbruk, jag hoppas att du når fram.

Jag finns här men jag kan inte hjälpa dig att finna dig själv. Jag är tacksam att jag börjat finna mig själv eller åtminstone den väg jag ska gå för att hitta hem…

Jag är tacksam att du funnit den väg du måste vandra.

Av kärlek stängde jag dig ute…Gud, så ont det gjorde….

Jag har gjort allt av kärlek till dig och idag vet jag att mycket, ja nästan allt jag gjorde innan var helt fel.

Jag håller på och lär mig att göra saker av kärlek till mig själv nu, det har jag helt glömt bort i mitt liv…

Att älska sig själv… det är inte så självklart, det är ett stort arbete…

Det finns ett hopp att våra vägar korsas när vi rest klart..

Men det är kanske inte meningen och då är det nåt annat som är meningen ska ske.

Att vi möttes …meningen med det var kanske att det behövdes för att vi skulle vakna och ta tag i oss själva…

Oavsett så finns det alltid ett rum i mitt hjärta som är ditt…

Gronstedt
0

Vackert skrivet Kyss

kerstinjo
0

Så otroligt fint skrivet! Tack för att du delade med dig.

Kerstin 

[Beavis]
0

ja håller med, fint skrivet. hoppas han blir ren till slut

knas65
0

Ja nu sitter jag här o läser mitt inlägg….

Mycket har hänt sen jag skrev detta, jag har idag helt stängt dörren till dig och ditt liv.

Det blev en besvikelse för mycket och jag vet inte vart jag fick kraft ifrån att be dig gå och lämna mig ifred, för gott !!

Du har försökt att komma in och gör kanske det igen men jag ska tänka på mig själv nu,,, Det gör jag och det känns jäkligt bra !!

Platsen i mitt hjärta har du och jag är tacksam för att vi möttes för vi har älskat varann men den där passionen är borta och jag har en annan kärlek till dig nu.

Du är sjuk och jag hoppas du kommer till insikt om det och får rätsida på ditt liv, men det blir aldrig mer vi två, det har varit och nu ser jag fram emot livet jag är värd att få ha.

Det känns spännande att se vad livet har i beredskap åt mig nu!!

Jag nådde botten i mitt medberoende, så känner jag det idag.

Al-anon och behandlingen i anhöriggruppen har hjälpt mig fram dit där jag är idag. Ni som provocerat mig i lagom dos här på sajten inte att förglömma, ni ska ha ett stort guldhjärta från mig !!!

Visst är det fantastiskt att människor man aldrig mött kan stötta och hjälpa så mycket. Det är min högre makt till stor del.

Jag och min son har börjat hitta varann igen och det är jag så tacksam över.

Jag fortsätter att jobba med mig själv och mår idag riktigt bra.

Livet är härligt. Störst av allt är kärleken..

Gronstedt
0

Hej knas65. kul att "se" dig igen! Och kul att du mår bra!

[Beavis]
0

Grattis till att du tog steget och har kommit så långt… roligt att höra att du mår bra.

knas65
0

#5 Ja, jag har inte varit så aktiv här. Men jag har jobbat så hårt med mig själv.

Du är en av dem som hjälpt mig dit där jag är idagFlört.

läste om dig och din häst, helt underbartGlad.

Hoppas ni får många härliga år tillsammans !!

Vem vet, jag kanske dyker upp på gården och får se skönheten ??

Ha en bra dag !!

Vi hörs säkerligen igen !!

sannixan
0

åh så hjärtfullt skrivet….jag blev så rörd och samtidigt glad för din skull.jag är själv nykter alkoholist

och vet vad du gick igenom.har själv varit medberoende och valde att gå även om det skar i mitt hjärta.

lycka till och var stolt.

kram sanna

kerstinjo
0

Härligt att läsa. Var stolt över dig själv!

Kerstin