Etikettvi-som-är-anhöriga
Läst 3485 ggr
svava
2010-06-10, 01:10

Hjälp

Hej Jag är inte så ny när det gäller droger, missbruk och annan skit som hör till.

Jag känner mig dock hopplöst gammal, så jag måste få hjälp.
min plastdotter går och lämnar kisseprov, för att få hjälp med sitt beroende. Hon visar fortfarande poitivt när det gäller THC. När jag var ung *ler* så var man mer eller mindre ren efter typ 3-4 dagar i urinet. Räknar dom annorlunda eller är mätningarna så mycket bättre nu än då. ??
Det känns som om hon drar ut på det, för saken är, att hon ska få boende och det kanske inte är så kul, nu när det är sommar och festerna lockar..

Hjälp mig gärna att få lite på fötterna. Då jag vet av egen erfarenhet att det är så tve eggat att sluta, Man vill så gärna, men inte just nu, när jag har så kul.. måste jag få lite hjälp att hjälpa henne. Jag älskar henne så väldigt mycket..

Hoppas på svar

Svava

Gronstedt
2010-06-10, 11:56

Hej svava och välkommen!

Du har rätt i att det inte alltid känns så angeläget att sluta när solen skiner och det är kul … Då är det svårt att få gehör för tråkiga sanningar!

Jag har inte ingen direkt erfarenhet av att hjälpa unga att hitta sin väg, men jag hoppas att andra här på forumet snart kommer in och hjälper dig med tips.

Du har ju själv erfarenhet av hur det är, skriver du, och det tror jag är en bra grund. Då vet du ju hur man kan lura sig själv och kanske känner igen det där "rätta läget" där den beroende personen är mottaglig för argument. Att tjata i fel läge fungerar ju aldrig (vet man ju själv Skäms).

All lycka, hoppas du kan få tips här snart!

svava
2010-06-10, 19:38

Tack för uppmuntran Gronstedt..

Det känns bra att få den..

Ja jag har själv varit där, så visst förstår jag. Men jag minns inte hur länge skiten är kvar i urinet ??
och missbruk vet jag är sååååå svårt att komma ur..
Jag brukar faktiskt kalla mig nyckert missbrukare.. Vet inte om det är vedertaget, men det är så jag känner..

Usch jag tycker det är så jobbigt för henne, men jag blir oxå trött, för saker och pengar försvinner, jag kan inte ha nått framme.. Mobiler, kamror, mm ,mm ..

Jaja
Tack ialla fall för att du svara..

Kram Svava

[Beavis]
2010-06-11, 12:44

Hej Svava och välkommen. Jag förstår din oro, Tyvärr vet inte jag heller om det är så att THC stannar längre i blocet nu för tiden? det låter osannolikt dock för mig. Du kanske ska överväga att konfrontera henne eller kolla i din plastdotters rum efter droger?

Som du kanske vet är det något en missbrukare är bre på så är det att ljuga. Men något stämmer inte riktigt om THC inte försvinner ur kroppen, trots "Avvänjning".  men i denna text står det att det påras i kroppen i ett par dagar och längre i håret..

Jag hoppas att jag har fel men kolla med din plastdotter, risken är att hon inte klarat att sluta.

WornOut
2010-06-23, 13:46

Man brukar säga att THC sitter i i genomsnitt en månad.

Men om du tex. dricker massa vatten, bastar, tränar äter c-vitamin osv. kan det gå ur snabbare. Men det kan även vara så att det sitter i flera månader. Det lagras i fettet. Jag visade possetivt ca 3 månader efter jag hade rökt en gång.

[Beavis]
2010-07-05, 23:26

Jag har för mig att jag hört eller läst någonstans att THC kan lagras i kroppsfettet upp till två år? Och att man sedan kan få världens rus om man skulle avmagra snabbt. Om detta är sant eller myt kan jag dock inte svara på.

kerstinjo
2010-07-06, 22:36

#4 Det där är gammalt "skrock", eller vad man nu kan kalla det, något som de flesta missbrukare har trott på någon gång.

THC är inte vattenlösligt, därför spelar det ingen roll hur mycket citronsaft man dricker eller hur mycket man svettas i en bastu eftersom THC är fettlösligt.

Men hur länge det stannar i kroppen är olika från person till person och hänger ihop med hur hög ämnesomsättning man har.

Kerstin 

[Beavis]
2010-07-07, 01:40

Ok tack för klargörandet. för myten gick ut på just det att en person höll upp ca två år men gick sedan ner i vikt snabbt och fick ett ordentligt rus på fel plats vid fel tillfälle.

Gronstedt
2010-07-07, 10:21

För andra fettlösliga ämnen gäller att man kan "känna av" dem vid snabb viktiminskning, men det är knappast så att de frigörs i tillräckligt stor mängd vid ett och samma tillfälle för att ge ett rus. Däremot kan man kanske upptäcka ämnet vid provtagning, så att man inte ser ren ut även om man inte tagit det på lång tid.

candycandye
2010-07-10, 23:23

Hejsan, jag vet inte hur gammal din dotter är? Men jag är själv 21 och gör kisseprov.  Hur länge THC stannar i min kropp är varierande med eftersom jag brukat det då och då och inte så mycket så går det att se två veckor efter att jag har rökt, på blodprov kan man se att det finns kvar i kroppen efter 5 veckor..

varierar efter hur mycket/ofta vad man äter osv-

Det är inte kul att någon tjatar på en, det vet du ju redan. Däremot när det är soligt ute och jag bara mår dåligt  och vill ta något så  kan det lätta med att göra något riktigt fysiskt. Kankse kan ni göra något tillsammans?

Min mamma (som aldrig ridit eller utfört något fysiskt) tog en ute tur på islandshästar. Det hjälpte.

Hoppas det går bra för dig, uppdatera gärna!

Upp till toppen