Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettberoende
Läst 2057 ggr
sannixan
0

segrade över kung alkohol

god morgon.ja igår hade jag sånt sug efter en kalll öl….nej inte en öl utan 10.började redan på jobbet.när jag gick genom stan fick jag stålsätta mej varje gång jag gick förbi en uteservering.gick hem och åt och försökte skriva ner varför jag var sugen.men inget blev det.jag hittade ingen orsak till suget.flera timmar hittade jag på saker att göra.jag vågade inte gå ut och handla.på vägen till affären finns det en pub.vräkte i mej godis….nje det hjälpte inte heller.till slut så somnade jag….tack gode gud för det.när jag vaknade så var suget borta.en del säger att suget försvinner efter ett tag…men inte hos mej.det kommer inte lika ofta nuförtiden….har vart nykter ett bra tag…ja flera år.stoltär jag att jag klarade det.jag vet ju att det får såna konsekvenser om jag börjar dricka…nej mitt gamla liv vill jag inte ha tillbaka…liv…jag hade inget liv.kram

[Beavis]
0

Hej igen

Roligt att du stod emot ölen, Men en sak kom in i min begränsade hjärna. Ta det försiktigt med godiset. Risken är ju att uannars har eller kommer att byta neroende ifrån  destillerat och bränt socker till raffinerat socker i godiset. Jag tror att det är väldigt vanligt blande människor som slutar med alkohok och även droger att först stilla suget med sötsaker för att sedan helt gå in i detta missbruk.

Ledsen om jag sänkte din glädje övar att du varit duktig, men blev lite orolig och tanken flög i mig.

sannixan
0

detta var en engångssak…hade inte ätit godis på 3 månader.jag är strikt när det gäller min kost.men det var ju bättre än att dricka öl.jag vet hur lätt det är att bli beroende av andra saker.

[Beavis]
0

Bra det, Jag vill inte vara mästrande men det var en tanke som föll in i skallen. Och som du säger i detta sammanhang var det ju bättre.

Charlotte-en-anhorig
0

Du ska vara stolt över dig själv. Glöm aldrig det! :D

[Beavis]
0

Ja absolut ska Sanna vara stolt! att hon klarar nykterheten är starkt och en mycket bra bedrift. var stolt.

Porklash
0

Till min förvåning ser jag att jag inte skrivit?

Bättre sent som alltid:

Bra gjort!

pEr

sannixan
0

tack ni alla som stöttar mej här.nu är jag ledig tills imorgon.jag ska ut och powerwalka sen..då blir jag så trött och go och sinnet får ro.kärlek till er alla.kram