Fråga menas?
Vad menas då det sägs: hahah xxxx vi kickade ju en femma tillsammans.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Jag är inte rätt person att svara på denna fråga men jag är vaken så jag chansar på att de drog i sig 5g av något ihop. Men någon annan här är troligen mer kvalificerad än mig på att svara?
Ja, det låter som att några drog i sig 5 gram av något "uppåt".
/Anneli
#2 Låter som det, ska prata med han samt upplysa där han bor men han är 21 år så man kan inte göra så mkt..
#3 Om han bor på ett behandlingshem så tycker jag nog det kan vara en bra idé att upplysa habns vårdare att han pundar på permisionerna eller om de pundar inne på hemmet?
Du/ni kan ju oftast inte tvinga han till vård om han inte vill… man kan ansöka om tvångsvård om man anser att fara för hans liv föreligger. Men jag tror att det är svårt att få till?
Bor han i sitt föräldrahem kan ju hans föräldrar sätta krav på honom att sluta och söka vård. men då får de som du ju antyder vara beredda på att han hellre flyttar ut till en "kompis" än att sluta droga.
Kolla med acoa. deras hemsida kan ha tips också
#4 Bor i familjehem och här har man som biologisk inget att säga till om dvs man blir ej betrodd.. Visst kan upplysa men mer händer ej.. T ex han stal pengar mkt för köpa kamera men han fick inga konsekvenser av det mer än lämna kameran åter, vad lärde han sig av det?
Jag har satt en ståndpunkt får jag vetskap de testat/håller på med droger så får de ej komma in här om de ej uppvisar att de gör drogtester och de är negativa. Ja, kanske en djävlig mor men då får jag vara det..
#5 Jag tror tyvärr det är enda sättet. Att underlätta deras missbrukande genom att ge mat och husrum, pengar osv kommer inte att motivera honom att sluta. Inte hellar att låta dem komma undan med att prata om sitt brott mot reglerna på hemmet i er närvaro… men det är min åsikt.