Annons:
Etikettvi-som-är-sockerberoende
Läst 1917 ggr
Helenaf76
2010-08-31 11:09

Länge sedan sist

Usch ja, det var länge sedan jag skrev här sist. Har varit och är en sväng nere i sockerträsket igen… *suck*Vill bara ta mig här ifrån! Hoppas att min återkomst här kan peppa mig lite att faktiskt klara av det.

Inte är det konstigt med allt som hänt runt omkring och i mig  att jag hamnat där nere igen. Separation, flytt, ångest, ny relation osv. Trots allt (om man bortser från sockret) så mår jag riktigt bra. Bättre än jag gjort under hela mitt vuxna liv.

Mannen jag har i mitt liv är mitt livs kärlek. Jag har aldrig känt så här som jag gör för J för någon annan tidigare. Det är bara KÄRLEK med stora bokstäver och den är besvarad. Därför gör det mig ännu mer frustrerad att jag är fast i sockerträsket, vill ju vara "nykter" och må bra.

Har precis nu på morgonen klämt i ett gäng havreflarn med choklad och ett par Bounty. Ska till jobbet straxt och mår bara pyton över "extrafrukosten".

Jag vill hinna tänka "Jag väljer att inte äta den här…" innan den är i munnen. Jag vill hinna välja.

Fan (ursäkta) vad jag är trött på det här!! Och förlåt mitt gnäll men jag behöver hjälp!!

Annons:
[Beavis]
2010-08-31 11:54
#1

Hej och välkommen tillbaka Helena.

har du någon att prata med? det finns stödgrupper mm det vet du då du är veteran här men jag säger det ändå.

Sen vore det kanske något att kontakta FAA eller OA de finns på nätet och har även telefonmöten om du har långt eller kanske vill vara anonym. Om du får en sponsor hos dem är det ett bra stöd i sådan här situationer.

Helenaf76
2010-08-31 14:11
#2

Hej och tack för tipset. Har en riktigt god vän som är vän/sponsor/samtalsterapeut Flört Men ska kolla på FAA och OA. Har inte intagit något socker sedan jag skrev första inlägget iallafall. Sitter och smuttar på lite bubbelvatten. Men tankarna finns där och ploppar upp hela tiden, vad gott med en glass, en chokladbit osv. *suck* Första 2 veckorna brukar vara värst för mig med abstinens m.m. Ska klara det, försöker ändra tanken till "Jag väljer att inte ta det den här XX gången"

[Beavis]
2010-08-31 14:17
#3

Precis så var det för mig med när jag slutade med kolhydrater. de första veckorna är jobbiga sen anpassar sig kroppen. Det jobbiga var sedan att jag blev intolerant mot gluten, vilket var otroligt svårt att undvika i dagens samhälle. (vissa kockar ljuger)

Helenaf76
2010-08-31 15:35
#4

Kan tänka mig att det är svårt att undvika gluten, det är ju gluten i nästan allt. Rynkar på näsan

Fortfarande "duktig", har tagit en promenad med vovven, känns i benen att man börjat röra på sig Glad Kommer inte köra LCHF den här gången utan kommer försöka låta bli godis, läsk och annat sött men tillåta mig äta lite bröd, potatis, pasta och ris. Och massa grönsaker förstås. Känner mig lite mer taggad nu när jag tagit mig i kragen och skrivit här på sajten.

[Beavis]
2010-08-31 17:45
#5

Bra att du är motiverad Glad Ska du äta bröd och pasta samt ris så försök att hålla dig till fullkornsvarianter som mättar mer och minskar suget.

Jag gjorde ett sån försök för ett par år sedan som gick bra länge tills jag började plugga och tyckte mig behöva socker för att orka sitta uppe och plugga.

Helenaf76
2010-08-31 18:05
#6

Det är därför jag håller mig från skolan Flört Nä skämt åt sido. Fullkorn är faktiskt godare om jag ska vara ärlig. Har än så länge hållit mig till planen. *stolt* men än är inte dagen slut. Är fruktansvärt trött idag bara, bara det gör att sockret lockar.

Annons:
Helenaf76
2010-08-31 22:55
#7

Helvetes jävla skit! Trillade dit och det riktigt ordentligt också. Tänk att det krävs så lite lite lite för att trilla ner i en jävla vulkan?! Gråter

Porklash
2010-08-31 23:29
#8

Det är bara att "klättra upp i sadeln igen"!

Att vara trött som du skrev tidigare är inte en bra ide´. Sömn och fasta rutiner är ofta en "hjälp" och tyvärr ofta en underskattad sådan.

Nu har du börjat och vinglat lite. Det är lugnt det är ju bara att fortsätta!

pEr

Helenaf76
2010-09-01 12:03
#9

Ny dag och nya tag. Sovmorgon idag till 9, underbart!! Hoppas jag slipper tröttheten idag bara.

[Beavis]
2010-09-01 18:35
#10

Du kan bli trött och seg för att du drar ner på sockret. Men låt dig inte luras av en snabb "fix" genom att hälla i dih chockklad och annat utan stå emot och fokusera på skolan istället.

Upp till toppen
Annons: