Annons:
Etikettövrigt
Läst 3715 ggr
kerstinjo
2010-11-05 00:23

Nyckellös.

Jag blir så otroligt förbannad på mig själv.

Jag var i väg och handlade och fick väja för en inkompitent bilförare.

Jag ramlade med cyckeln och det var inga problem. Bilisten stannade inte ens för att fråga hur det gick med mig.

OK, upp på cyckeln  igen och uträttade min ärenden. Jag låste inte ens cyckel för det var ett "snabbköp".

Väl hemma så upptäcker jag att jag inte har några nycklar. Bingo, Amos är själv hemma, nycklar till bil och garage har jag tappat.

Nycklar till lägenheten är borta. Plus nycklar till bilen, garaget och mitt jobb.

Mobilen ligger hemma och det är bara Securitas som kan låsa upp.

Jag får panik när jag hör att Amos har hört när jag bad grannen ringa Securitas. Han lät så ledsen min "lille skit".'

Jaha, Securitas kommer inte och låser upp om jag inte kan betala 400:- kontannt.

400:- plus ett giltigt leg. Vad farao tappade jag? Nycklar plus leg!!

I två timmar satt jag på trappen och väntade på Securitas. Tack och lov att jag har fina grannar som kunde intyga att jag var Kerstin och bodde i lägenheten.

MEN, de hade inte en tanke på att låsa upp om jag inte kunde visa att jag hade 400:-!!

Amos gnällde och blev stressad av att höre matte. Men hon kom ju inte in.

Jag hade inte 400:- i kontanter. jag hade ungefär 300:-

Mna gulliga grannar, de som fick visa leg och personnummer, för att garantera att jag var jag, lade till den 100:- ringen om fattades.

Frid och fröjd eller?

Hur farao ska jag kunna gå ut med Amos efter kl. 20.00?

 Kerstin 

 

Annons:
[Beavis]
2010-11-05 00:32
#1

Tråkig historia, du cyklade inte tillbaka till olycksplatsen och kollade om du kunde hitta dina tappade ägodelar? Om inte skulle jag råda dig att cykla dit genast och titta innan de blir stulna.

Lycka till.

kerstinjo
2010-11-05 01:17
#2

Jo, du det var det första jag gjorde.

Men det tog ändå en stund innan jag fattade att nycklarna var borta.

Jag snabbhandlade och cycklade raka vägen hem. Låste min cykel och lät som vanligt lite fånig och pratade med Amos och berättade att matte hade lite godis till honom.

Lille killen blev ju jättebekymrad när jag pratade med honom (Hundägare är fåniga) men jag kom inte in.

Han blir tre år i februari och han blev så otroligt stressad av att matte inte kom, att matte och grannar pratade i trappen. Men ingen öppnade för honom.

Jag brukar köpa med mig en godsak när jag lämnar honom. Ett märgben är alltid smaskens.

Men han hörde mig bara och jag kom inte in. Han blev antagligen lika stressad som jag.

När Securitaski8llen kom så kontaktade han grannen först, han fick legitimera sig och intyga att jag bodde i lägenheten.

Hela tiden så hörde Amos oss, visserligen är hundar intelligenta, men det här fattade han inte.

Det tog tid innan Securitasvakten låste upp och jag fick skriva på papper med namn och personnummer.

Vi satt i köket och skrev papper och Amos hade nu varit stressad i 2-3 timmar och han kissar på kökksgolvet.

Jag kan förtså det för han har blivit jättestressad av de timmar han har hört mig. Men ingen matte!

Då säger ljushuvudet (Securitasvakten) du borde kanske gå ut med din hund.

Jag är uppvuxen med hundar och har alltid haft en hund i mitt liv och jag tog otroligt illa upp när killen kom med den kommentaren.

Fastän Matrodören Amos lekte möglelhund och saboterade det mesta när han var liten. Väggar, tapeter, lister osv så är han "min lille skit" och jag älskar denne vackre labbe.

 Kerstin 

 

[Beavis]
2010-11-05 01:37
#3

Okej bra att du åkte och kollade, jag fick intrycket av att du inte hade gjort det innan du ringde Securitas.

Jag tappade/glömde ofta nycklarna som barn och fick vänta utanför huset till någon kom hem. Vi hade hund(ar) också antar att de blev stressade av det också.

kerstinjo
2010-11-05 13:18
#4

Jag ringde hyresvärden i morse om mina nycklar. Jag kan inte kopiera dem själv, utan det är bara hyresvärden som kan.

Igår kväll kunde jag inte ens gå min sena promenad med Amos, för dörren låses k. 20.00.

Jag fick släppa ut honom i trädgården och det är supersvårt att se en svart labbe i mörkret. Blev ännu oroligare, för tänk om han fick för sig att springa en sväng.

Ringde hyresvärden i morse, för den ena nyckeln har min sambo, som är i Malmö. Den andra nyckeln har min "lilla" Elin, som bor tre mil härifrån.

Men jag kontaktade polisen igår och vid 10-tiden idag ringde de upp och berättade att de hade mina nycklar.

Pust! Jag har inga problem med att lämna dörren olåst när jag ute med Amos. Det brukar jag göra för det mesta.

Men alla andra nycklar? Fick lite panik för mina jobbnycklar, för där finns det hur mycket åtråvärt att stjäla. Lite onödig oro egentligen, för vem skulle kunna veta var nycklarna passade.

Så nu har jag nycklar och kan låsa allt jag vill.

Köpte även en lite bukett blommor till grannen och hans fru. Han som fick legitemera mig.

 Kerstin 

 

[Beavis]
2010-11-05 15:03
#5

Roligt att höra att det löste sig. jag kan rekomendera att skaffa en lite större nyckelring alt något stort att ha på den så att den syns om du tappar nyclarna ur fickan/väskan. Jag har haft nycklarna på kedja sen jagvar ca 12 och har inte tappat nycklarna sedan dess.

Däremot tappar jag bort dem hemma då jah här lägger dem överallt.

Honestyisdead
2010-11-05 20:57
#6

Tur att du fick dina nycklar igen :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: