Etikettalkoholberoende
Läst 3512 ggr
kerstinjo
2010-11-05, 01:59

Trött.

Jo, jag är ganska trött och det kan ju låta märkligt när jag ser att klockan är 00.30.

Jag vet inte riktigt vad som händer, jag hade en period då jag knappt sov någonting. (Jag är inte manodepressiv, om någon trodde det)

Men nu är jag bara trött, trött och ännu tröttare. Och lite tröttare till.

Jag kan utan vidare gå och lägga min vid 19-tiden och sova till 10-tiden dagen därpå.

Ändå kan jag sova en stund på dagen.

Jag har talat med min arbetsgivare om detta och han (även jag) tycker att jag ska ta kontakt mrd läkaren på företagshälsovården.

Visst det är ju jättesmart. Framförallt när man tänker på min artros, kotförskjutning i ryggen p.g.a. av en bilolycka.

Jag har även bestående men efter en annan mycket svår olycka (Jag har nämt det någon gång)

Jag tillbringade en lång tid på neurologen på Sahlgrenska i Göteborg.

Jag tror att tiden börjar komma i kapp mig, jag fyller 60 november 2011.

Jag är inte den glada Kerstin längre. jag är bara trött.

Kerstin 

Porklash
2010-11-05, 08:35

Trötthet är ju skitjobbigt men behöver ju inte vara nåt märkvärdigt. En besvärlig infektion kan ju räcka för att knäcka vem som helst.

Gå till doktorn så det inte blir nåt elände av det.

pEr

[Beavis]
2010-11-05, 10:58

MIn mamma hade liknande symptom innan de upptäckte hennes diabetes. Jag vill ju inte skrämma dig, men det kan vara något sånt? för hon var också ständigt trött. Det går att reglera med diet och lite sånt och om man inte missköter sig för mycket blir det bara någon tablett.

Men du arbetar ju inom vården så jag behöver ju inte förklara Glad

Hoppas jag har fel och du finner ett enklare svar på varför.

kerstinjo
2010-11-06, 21:56

#2 Jodå, jag har kollat mitt p.glukos och lite andra saker på jobbet.

Men många prover måste skickas till labb och jag har fortfarande inte kommit i väg till läkaren. Något som jag tror är typiskt för oss sjukvårdspersonal.

Jag har varit ledig sedan i fredags och det har hänt absolut noll här hemma. Tänker bara på vad jag borde göra och blir stressad av det.

Det enda vettiga jag har gjort är att gå ut med Amos, men det har inte blivit de vanliga promenaderna utan alldeles för korta. Då dyker det dåliga samvetet upp och jag stressar upp mig för att jag inte orkar.

När jag tänker efter så har jag knappt ätit något heller. är inte hungrig och kommer inte på något som är gott. Kaffe och vichyvatten är väl det som går ner.

Gud, vad sunt!

Men det blir läkaren på måndag, för är det ett helt företag att plocka i diskmaskinen, hur ska jag då kunna jobba.

Kerstin 

[Beavis]
2010-11-06, 22:24

Kan du vara nedstämd eller kanske på gränsen till en deppression? Det brukar kunna ha som symptom att man sover mycket och inte finner något roligt och inget är gott som man tidigare gillade…..

Om jag utgår ifrån mig själv så är jag halvvägs dit jag är nedxsätmd och tycker nästan inget är roligt och tycker det mesta känns hopplöst.

Men jag sover inte så mycket, mer halvsover i någon sorts slummer….

Porklash
2010-11-06, 23:52

Jag var sjukskriven för "deppression eller infektion" ett tag förra året innan de bestämde sig för att inte bestämma sig för vad det var…

Men infektion var det nog inte sa de…

pEr

[Beavis]
2010-11-07, 01:11

" Deppression eller infektion" Det var o höfta en diagnos ordentligt

kerstinjo
2010-11-07, 10:34

#4 Låter lite åt det hållet. Men nu har jag fått i mig frukost. Två Alvedon och två koppar kaffe.

Tänk om jag skulle rekommendera mina patienter det.Obestämd Känner att jag är hungrig, men jag får inget i mig.

Men det svider så att bli sjukskriven, jag har förbaske mig inte råd.

Kerstin 

[Beavis]
2010-11-07, 11:40

mmmm nåt ifrån växtriket, vatten, kanske mjölk/grädde i kaffet? samt alla möjliga roliga kemikalier i födan. Det låter som en stadig frukost Obestämd. Hoppas det vänder för dig

Upp till toppen