Dom pratar med mig
Vörtbröd och klenor pratar med mig. En vän föreslog en psykolog när jag insett att kakorna och brödet pratar med mig hihihi…
Men ärligt det är galet och jag pratar tillbaka HELA tiden.. Kanske ingen hit att vara i julhandeln i år tänker jag.
Du kanske ska sluta julhandla på konditorier? bara en tanke
Annars e ju julhandeln något alla borde undvika….
jag lägger julen på hatthyllan i år och tar det som det kommer.min dotter är i indien ändå.tänker inte unna en tanke åt jul i år.jo jag ska donera lite pengar till djur och barn.inga måsten ,ingen städning.så många som stressar till ingen nytta.ta det lungt och koppla av…låt dammråttorna vara med i jul.kram
Vad är klenor nu igen?
Du som kan äta dom gör det inte du kommer inte kunna sluta ;)
Jag måste säga att saffransbrödet attackerade mig med en sirensång ur bakhåll i affären igår … som ett slag i magen och jag var tillbaka i brödglufsarbegäret från förr. Släpper det aldrig taget?
Saker man en gång tyckt varit gott, kommer nog aldrig sluta locka.
#9… Berätta, vad äter ni på julafton?
#9 Berätigad fråga egentligen för de låser ju in saffranen…..
hej hej.jag läser väldigt mycket om kryddor just nu.saffran ökar aptiten.kanel får ner sötsuget.om man har diabetes så kan man tillsätta lite kanel på maten.men i stora mängder bildas det ett gift i levern,jag menar vid överdrivet intag.rucolasallad ökar oxå aptiten.brist på crom kan vara en orsak till sötsug.finns ett jättebra vitamin och mineraltillskott på hälsokosten som heter omni depå.det kan vara värt att investera i det.önskar er alla lycka till att motstå alla frestelser.glad är jag att inget sug efter alkohol finnes.rutiner i mitt liv.dans varje dag för att sätta mina energier i balans.meditation o h tacksamhetsbön innan jag somnar.när jag får ett sug efter något så har jag oftast en oarbetad känsla inom mej.sätter mej ner och söker efter svaret vad det var som triggade mej.skriver ner alla känslor som kommer upp.efter det skriver jag hur jag ska lösa detta.på kvällen tar jag fram pappret och skriver ner resultatet av arbetet.det funkar.nästa gång det händer kan jag gå tillbaka och kolla.har slutat att röka helt och hållet(fuskar med snus ibland).10 kilo ner sen mars månad.satsar på att springa vårruset 5 km på 20 minuter.mitt hjärta mår bra idag.det är min bästa vän.pratar med henne varje dag….utan henne så finns det ingen sanna kvar.nannny ska ha sin mamma länge och så vill jag hemskt gärna bli en fantastisk mormor.det var längesen jag skrev här nu.ville dela med mej lite och sprida lite positiv energi för det har jag gott om.nästa mål i livet är att bli föreläsare….och jag ska bli det.ha det så gott.kram
#10 och #11
Vad vi äter?
Hm, nu får jag fundera lite.
En god sallad med kyckling, bacon, fetaost och en massa fräscha grönsaker är inte fel……..och god dressing och vitlöksbröd.
Pepparkakor och andra kakor? Nä, inget gott.
Vad vi dricker? Massor av sprit, så klart!
Nä, mina älskade vichyvatten och gärna kaffe och en god kaka. Eller mina smaskiga vaniljbullar? Och min mammas "smulkakor". Fast det är det ingen som orkar baka. 
Funderar på vad barnbarnen dricker, men det blir nog Cola. Vad annars?
"Småttingarna" sveper nog gärna ett glas mjölk, eller två.
Men en Jansson, med kokta ägghalvor är också OK, men inget som vi delar med barn- och barnbarn.
Julgodis? Nä, det orkar vi inte med, vi är redan mätta efter salladsdagen hemma hos äldsta dottern med familj.
Skum jul, eller hur?
Nä, inte ett dugg!
Vi umgås några timmar och har lite skoj ihop, äter en god middag (Jag vet inte vad det blir i år). Mormor (jag) måste ha kaffe och sedan blir det en skön stund i en megasoffa där alla kommer plats.
Lite julklappar till de "stora" barnbarnen och lite till de "små".
Eftermiddagen/kvällen avslutas alltid med min "lilla" 24-åring och hennes sambo, plus hundarna.
Vad vi äter?
Det beror på vad vi blir sugna på, men det blir ingen julmat. "Mammas" pizza, står högt i kurs.
En underbart befriande jul, fritt från alla måsten, en tid då vi bara ÄR!
#13 Jag kan ha fel, men jag tror hon syftar på de av oss som undviker kolhydrater? Men som sagt jag har kanske fel.
Intressant i alla fall o höra vad du äter. Själv äter jag nog mycket Skinka och revbensspjäll. Inlagd sill potatis osv det klassiska köret.