Annons:
Etikettnarkotikaberoende
Läst 2589 ggr
modestyblaze-79
1/16/11, 2:22 PM

vill hjälpa min mamma och pappa

Hej !

min pappa är beroende av tradolan. Han dök på en sten när han va liten och nu har han ont i nacken och mot smärta får han tradolan. Nu har det gått så långt att han glömmer allt hela tiden (liknar nästan demens) han är håglös och isolerad känslomässigt. Han blir arg och lynnig om man frågar ang. tabletterna och mamma säger att hon varken vet ut eller in och att hon snart inte orkar "ta hand" om honom. Jag vill hjälpa pappa att bli kvitt tabletterna, jag tycker inte det är ett värdigt liv som pensionär att gå runt i en dimma och varken känna glädje eller sorg och jag vill inte att mina föräldrar ska skiljas pga dumma tabletter. Hur ska vi i familjen göra för att närma oss hans missbruk? Hur hjälper vi honom på bästa sätt utan att kränka honom? Tacksam för hjälp och råd /dotter som känner sig hjälplös

Annons:
[Beavis]
1/18/11, 12:29 AM
#1

Hej och välkommen hit modestyblaze.

Tradolan är ett hemskt preparat om man blir beroende. Om du söker här på sajten kan du läsa flera trådar om tradolan/tramadol beroende. Jag tycker att ni skall prata med din fars läkare om medicinen, för han har helt klart ätit mer och för ofta av denna kraftigt vanebildande drog/medicin. Läs trådarna för att lära dig av andras erfarenheter och samtidigt se hur illa det kan gå även om din far är äldre.

- Men kontakta och prata med hans läkare, tala även med din far och se hur han upplever saken?

- Tradolan är ett preparat de fasar ut om jag förstått det rätt? då biverkningarna vid att sluta tvärt kan vara för stora och bör nog göras tillsammans med läkaröversikt.

Hoppas någon annan här kan ge dig något mer tips.

[Beavis]
3/6/11, 10:44 PM
#2

Hur har det gått?

Upp till toppen
Annons: