Annons:
Etikettövrigt
Läst 3270 ggr
gatonegro
3/12/11, 3:34 PM

Treo.

Jag äter på tok för mycket Treo, känner mig beroende av dessa tabletter. Har försökt sluta men mår då så dåligt. Känner också att magen tar stryk. Någon annan som äter för mycket värktabletter?

Annons:
[Beavis]
3/12/11, 4:48 PM
#1

Hej

Beroende av värktabletter är väldigt vanligt. hur vanligt det är med just Treo vet jag inte? Men säkert vanligare än man tror då dt ju är receptfritt läkmedel.

Själv brukade jag ibland dricka tre som saft eller läsk som barn då det ju brusade som läsk.

Det finns säkert fler här som överkonsumerar, du kan behöva hjälp att blir fri ifrån beroendet,

Porklash
3/12/11, 5:34 PM
#2

Treo missbruk är ganska vanligt och speciellt bland kvinnor.

Som du redan märkt så får du abstinens när du försöker att låta bli.

Prova att trappa ner men går inte det tycker jag du sak söka hjälp faktiskt. Värktabletter är skadliga nu har ju även läkarna börjat vakna kring detta.

Själv har jag nog förstört min lever ännu lite extra med alvedon som också är nåt jävla skit egentligen.

pEr

gatonegro
3/14/11, 7:50 AM
#3

Jag har nu börjat trappa ner, känner att det är ett måste. Ja att alvedon ska vara så ofarligt som många säger tror jag inte. Gäller nog att vara restrektiv vad gäller alla värktabletter…

kerstinjo
3/14/11, 9:31 AM
#4

Jag tillhör dem som en gång levde på Treo och det blir ett behov.

För har du börjat ta Treo, Alvedon, Ipren osv mot t.ex. huvudvärk och slutar med dem, så får man en reboundeffekt.

Betyder ungefär rekyleffekt. för om man slutar behandla med ett läkemedel och sjukdomen då blossar upp, så kan man tala om en reboundeffekt.

Mycket vanligt, men när det gäller t.ex. Treo så försvinner den effekten ganska snart.

 Kerstin 

 

Upp till toppen
Annons: