Annons:
Etikettvi-som-är-sockerberoende
Läst 1387 ggr
soli39
2011-03-20 19:22

värsta triggern är familjen

Nu har jag varit "nykter" från socker i 35 dagar. Känns väldigt stort och det har gått bra. Ibland har jag djävulskt sug men det brukar gå över efter en stund. Jag känner att jag får kraft och jag känner mig stolt över att ha brutit sötuget. Men nu sitter jag här och känner sånt sug och har inte alls någon lust att fortsätta min sockerfria tillvaro. Och det beror på att jag har umgåtts med min ursprungsfamilj idag, med mina systrar och min mamma. Jag mår så dåligt av det och de är verkligen en trigger för mig att återigen börja missbruka socker. Jag känner mig så värdelös tillsammans med speciellt en av mina systrar och jag far rätt in i gammalt beteende och gamla roller när jag umgås med henne. Jag förstår att det är här roten till mitt problem ligger och jag har dövat det med mat ända sen jag var liten. Jag får helt enkelt undvika att umgås med henne på ett tag tills jag känner mig starkare.

Annons:
Porklash
2011-03-20 20:07
#1

Låter förnuftigt!

Synd att du har en familj som får dig att må dåligt men bra att du är medveten om det!

pEr

[Beavis]
2011-03-20 23:15
#2

Precis tråkigt att du inte mår bra med familjen, Det är ju med dem man ska kunna känna sig trygg och kunnqa slappna av. Men jag kan okså känna igen det där i att man känner att man jämförs och utvärderas efter sina bedrifter och har man då ett syskon eller flera som lyckats mycket bättre än en själv blir man nedtryckt och jag förstår att man då kan vilja fly in i ett rus av något slag efter den upplevelsen. Men var stark och håll ut 37 dagar e starkt du kan mer.

kämpa

Upp till toppen
Annons: