Annons:
Etikettberoende
Läst 2571 ggr
timmelin
2/12/10, 1:25 PM

Coca cola

Vad tror ni om att vara beroende av coca cola då? Glad

Tror jag är det, dricker ju inte kaffe så jag tror att jag vill ha koffeinet i det.

Längtar aldrig efter läsk utan längtar då efter coca cola.

Observra att jag längtar efter coca cola ligtht? Finns överhuvudtaget koffein i den ?

Annons:
[Beavis]
2/12/10, 2:53 PM
#1

Hej och välkommen

Jag är också beroende av Coca-cola Light, så du är inte ensam om det.

Det finns flera trådar här på sidan om detta. Om du vill läsa om andras tankar i ämnet? bara att klicka på "sök på sajten" och skriva colaberoende eller coca-cola så får du up ett par stcucken.

Jag tror definitivt du har rätt i att koffeinte i colan är bidragande till beroendet även sockret eller "cocaextrakten" som finns i kan ha med beroendeproblematiken att göra. Det finns minst lika mycket koffein i light-cola som i vanlig cola. Enda skillnaden är att cola - light innehåller artificiella sötningsmedlet Sucralos istället för socker.

timmelin
2/14/10, 2:32 PM
#2

Tack

Ska kolla dessa inlägg

Ja vi kanske pratar med i den här tråden

ha det gott

kram

[Beavis]
2/16/10, 1:46 AM
#3

vi kan prata i denna också, men tipsar dig om att läsa dessa också

[Beavis]
4/21/11, 9:57 PM
#4

Nu har Ica hamnat i konflikt med coca-cola så det går inte att köpa 1,5l flaskor längre. har fått köpa pepsi max. men det är inte samma sak… snacka om att vara beroende. Idag köpte jag tre 0,5l flaskor nästan dubbla priset… måste sluta med skiten men det gör mig lugn på nåt vis??

athiria
4/21/11, 10:39 PM
#5

Man undrar nästan om dom lägger i nåt de inte berättar om :)

[Beavis]
4/21/11, 11:34 PM
#6

Det finns ju coca extrakt i det står t o m på innehållsdeklarationen…. Men det ska ju vara ofarligt. Jag vet inte jag bara plockade fram första bästa tråd om detta då jag vet att rätt många inklusive jag dricker coladrycker på beroendenivå. Men som jag skriver ovan finns det andra trådar i ämnet.

Annons:
Kia
4/26/11, 12:21 AM
#7

Sötningsmedlet har en stor effekt i dessa drycker… Sen vet man ju inte exakt vad som är i dom. Gissar att det är ämnen som gör att man vill ha mer.

Sötningsmedel är lika farligt som socker.

Kram Kia

[Beavis]
4/26/11, 12:13 PM
#8

Sant det var någon forskare på tv häromdagen som hävdade att sötningsmedlen skapar större sug efter mat och godsaker än vanligt socker i drycker mm

[Bellie]
4/27/11, 7:00 PM
#9

jag är också beroende av cola och dricker mellan 1,5-3 liter per dag

[Beavis]
4/27/11, 11:22 PM
#10

Här är en anna gammal tråd om colaberoende, jag dricker lite om man jämför med rulda….

Annan tråd

en tredje

Inte för att ni behöver överge denna tråd men kan kanske ge lite att läsa i dessa?

Upp till toppen
Annons: