Energidryck
Hej,jag har blivit beroende av energi dryck säger min mamma men det tyckr inte jag är jag det? jag dricker minst 6/vecka…
Det är inte hur många eller hur ofta du dricker som visar om du är beroende, utan om du kan låta bli. Om du inte dricker någon alls på en månad, hur jobbigt blir suget då?
På en månad?…hmm har jag aldrig testat
Prova att inte dricka någon på hela nästa vecka minst så får du se? Blir det jobbigt och du får problem med kncentrationen och ett sug efter att dricka den är du beroende troligen. Jag äer själv beroende av Coca-cola light och blir besatt av att dricka dem. kan knappt gå förbi en affär eller kiosk eller butik utan att fundera på att handla( om jag inte gör det.) Så att vara beroende av drycker som innehåller koffein alt socker är inga problem coca-cola innehåller dessutom små mängder coca extrakt fortfarande.

6 gånger per en vecka är rätt mycket. Mina syskon och min mamma och pappa köper aldrig till mig för dom säger det är åldergräns blablbla och att det inte är bra. Men jag köper själv då med egna pengar. typ 1/månad eller 2
I många affärer är det ju 15 eller 16 års gräns för energidrycker, inte alla affärer följer det då det bara är en rekomendation ifrån någon organisation inom handeln.
Om man inte sportar är nog 6st/vecka lite mycket?
Det gör jag inte heller…;)
Är det Redbull du dricker? jag tror inte den e så bra att dricka i den mängden men å andra sidan finns det ju massor av kvinnor som dricker mängder av vodka redbull på helgerna och lilllördag
nej inte red bull…Utan euroshopper elr power king
ok. men det är samma substanser vad jag vet? så effekten blir densamma.
Om du och din mamma är orolig tycker jag att du ska prova att inte dricka energidryck på två veckor. klarar du det utan problem är du inte beroende.

Hm jag är tveksam om två veckor räcker.
Om alkohol brukade vi säga tre månader. Den s.k. vita knogars nykterheten kan lura många att tro de grejer det…
varför dricker du så mycket energi dryck?
pEr
Ingen aning faktiskt… det började med att jag bara tyckte det var gott och sen bara fortsatt men nu när skolan börjat så har jag lovat mig själv att inte dricka lika mnga:)
Försök sluta helt, du mår bättre av att dricka vatten eller mjölk istället.
lol jag deycker typ 14 monster varje vecka, o inget händer med mig?
Om du är törstig drick vatten eller saft, är du så låg på energi att du behöver energidryck ja då behöver du troligen äta bättre.
Coca Cola innehåller fortfarande coca extrakt stämmer bra dock är det en helt laglig icke drog variant av den plantan som man använder. Den odlas tom i usa. Om det hade varit ens det lilla minsta drogkoncetration i bladen hade det eldats upp av DEA.
Det är ungefär som industrihampa som inte innehåller THC, man kan röka en hel åker utan att få ett rus av det, tämligen meninglöst mao i berusningssyfte.
/Fridaybrew
#14 Både industriell hampa och coca extrakten i cola innehåller thc men i så pass små mängder att det anses mer eller mindre omöjligt att bli hög på detta, därför får det odla och säljas lagligt. Men jag tror att om man är känslig för ämnet så kan man påverkas ändå. Inte direkt så att man springer till plattan om man inte kommer över det men att man får ett visst lite beroende och minimal kick.
Jag känner en rastlöshet och sug om jag inte druckit cola på en dag, Och en tillfredställelse när jag dricker första klunkarna. är inte specuiiellt dragen till annat sött mer än när jag har tråkigt så jag tvivlar starkt på att det skulle vrara sockret? Men visst kan jag ha fel.
Omöjligt att få kick av reglerad industrihampa. Eventuell kick är helt och hållet simpel placebo inget mer.
/Fridaybrew
Jag har druckit Redbull minst 2 st om dagen kan dricka upp till 5 st om dagen Detta har jag gjort i ca 4 år.. Det blir dyrt som fan. När jag inte dricker så får jag huvudvärk jätte trött mm
#17 Redbull innehåller ju något ämne som är centralstimulerande och gör en pigg och speedad, Detta ämne är till och med reglerat i Sverige dvs Redbull som säljs i Sverige är svagare än i Thailand och andra länder. Du är tyvärr inte ensam om att drabas av dessa abstinenssymptom.
Ok men det är väl Coffinet och sockert som är det "farliga"
Sen finns det taurin men det finns i all kött??
Det är inte nyttigt men det är Taurinen i Redbullen som är direkt farligt, det finns fall av förgiftning och t o m dödsfall av överkomsumtion av Redbull. Om jag inte minns helt åt helvete.
Döds fall? hur många har han druckit?? kaske var sprit inblandat om hade kanske ett hjärt fel??
Jag vet att det finns ca 60 mg coffin i redbul och ca 100-300 i kaffe kopp
Ja det var om jag minns rätt ett intesivt drickande under kort tid, betydligt fler än vad du dricker. Men det är inte bra att dricka fem stycken heller, Red bull är ingen läsk utan en uppigande dryck som kanske ska drickas 1-2 om dagen max.
Kollar man på wikipedia har jag nog fel om att det är taurin som är farligt? kan vara nåtvannat ämne i drycken.

Koffein är ju för många beroendeframkallande så bara det räcker för mig för att förbjuda mina barn från att dricka det kaffe/energidryck osv. Sen så att kombinera detta med ADHD (som mina söner har) gör ju risken för åtminstone missbruk stor.
Sen innehåller ju de mer dynga som onödigt socker eller konstgjorda sötningsämnen.
Jag kan tänka mig att den här "dricka läskkulturen" som uppstått hjälper sockerberoendet rätt så rejält.
Sex vanliga läsk i veckan tycker jag är för mycket ärligt talat.
pEr
Det är något ämne i Red bull som är vanebildnande och starkt uppiggande som kan sabba både skallen och pumpen iaf vilket ?