Annons:
Etikettberoende
Läst 1132 ggr
greeneyed
2011-07-29 04:32

Stjäler för att se bra ut.

Jag vet inte hur jag ska förklara mitt beteende då jag själv inte vet varför jag gör det. Jag blev diagnotiserad med depression när jag var tretton år gammal och idag är jag nitton år fyllda. Jag är under medicinering för depressionen med Fluoxution, Artarax och Voxra.

Mitt inlägg riktar sig in på ett speciellt område inom min depression vilket är att jag är besatt av att vara vacker. Om inte jag får den uppmärksamhet som jag behöver blir jag nedstämd och får en fruktansvärd ångest. Mitt största problem är att jag shoppar i hopp om att de sakerna jag köper kommer stilla mina problem och lindra min fåfänga. Jag går så långt att jag stjäler pengar från mina föräldrar vilket inte är svårt då jag bor hemma. Min pappa har en bra lön och märker inte om någon peng försvinner. Jag vet inte hur jag ska gå till väga för att sluta att känna såhär vilket leder till att jag gör dessa idiotiska saker.

Jag har blivit mobbad och kallad ful i flera år vilket jag antar kan bidra till min självbild men jag vet inte hur jag ska få bort ångesten.

Tack.

Mvh J

Annons:
Gronstedt
2011-07-29 05:49
#1

Hej greeneyed och välkommen!

Det är en besvärlig sits du är i och jag är inte rätt person att råda dig. Det enda jag kan säga är att du verkar vara på rätt spår när du redan börjat fundera över vad det är inom dig som gör att känner så här. Det är ju något som händer inom dig och det är dina egna känslor du behöver komma underfund med och förändra.

Jag kunde skriva en massa plattityder om att "det är det inre som räknas" och "skönheten sitter inte på ytan" med mera, men det hjälper förstås inte även om det är sant. Men fråga dig själv om DU verkligen blir speciellt mycket vackrare av sakerna du köper. Är det inte bara ett skal du bygger, som ska dölja dig från dig själv och andra?

Det viktigaste är att du inte gör andra illa, som du gör genom att stjäla från dina föräldrar. Kan du prata med dina föräldrar om dina problem? Du kan vara säker på att dina föräldrar kommer att upptäcka att det försvinner pengar förr eller senare, om de inte redan gjort det.

Jag hoppas andra här, som inte är så ogenerat fula som jag, kan hjälpa dig mer!

[Beavis]
2011-07-29 08:28
#2

Hej greeneyed

Jag tycker Grönstedt säger det bra. Men en fråga dök upp i min skalle: Du äter en massa antideppresiva medel så då är du troligen i kontakt med psykvården redan? Finns det inte någon psykolog som du talar med där som du kan ta upp detta med? Det borde ju vara en naurlig del i din rehabilitering att du får någon att prata med? För alla vet ju att pillrena bara tar bort symptomen.

jag är ogenerat ful precis som gönstedt så jg har inte heller samma problem, men förstår att du har det jobbigt. Det du behöver inse precis som hon säger är att ytlig skönhet inte är viktigt utan det är vad du har på insidan som räknas. Personer som bara uppskattardig för din yttre skönhet vill du inte ha med att göra ändå. Tro mig.

Upp till toppen
Annons: