Annons:
Etikettberoende
Läst 2292 ggr
hellybelly
2011-09-27 16:18

Anonym intervju med anhörig till dataspelsberoende

Jag är journalist och söker intervjupersoner till två olika reprtage:

1. Till ett reportage i Amelia söker jag tjejer 22 – 40 som har eller har haft en kille/man som varit beroende av dataspel/nätpoker. Det var ett missbruk som gick ut över vardagen och ert förhållande. Kanske du separerade för att du inte stod ut och han inte slutade trots att du bad och hotade. Eller så slutade han faktiskt med sitt spelande/surfande.

Intervjun är anonym och du får självklart godkänna texten före publicering. Intresserad? Mejla mig kort info om din erfarenhet av partners databeroende, din ålder och OBS! ett telefonnummer där jag kan nå dig.

2. Till ett reportage i Tara söker jag kvinnor vars tonårsbarn har varit dataspelsberoende. Det gick så långt att vardagen / familjen blev lidande för er. Sonen (eller dottern) har fått hjälp och vi vill veta både hur det kändes förut när missbruket var aktuellt, och nu när situationen är bättre.

Intervjun är anonym men du självklart godkänna texten ändå. Mejla mig kort info om er historia av dataspelsberoende, din och ditt barns ålder samt ett telefonnummer där jag kan nå dig.

Med vänliga hälsningar /

Hella Mörner, journalist

Annons:
Upp till toppen
Annons: