Etikettberoende
Läst 2627 ggr
tjejen88
2011-09-20, 18:12

frossa mat

Jag behöver hjälp! jag frossar i mat vet inte riktigt vad jag ska göra!Ngn som har ngra tipps? Jag frossar bara när jag är ensam.. vilket är jätte jobbigt att dölja allt och ljuga.. HJälp ;( från en ledsen tjej

[RockarFett]
2011-09-30, 22:36

Läs i trådar som tar upp detta.Kolla även på systersajten www.kolhydrater i fokus under rubrik: vi som är beroende.

Mitt råd är att inte försöka kompensera för att du överäter genom att hoppa över måltider.Du behöver mat = näring regelbundet.

Vad skulle hända om du berättade för någon?

Det finns stödgrupper.Vet du om det? oa samt faa - har inte adreserna framför mig just nu tyvär.Tyckte det var så sorgligt att du inte fått något svar alls.Lycka till!

Ett jättebra steg att du skrivit i alla fall!

[Beavis]
2011-10-01, 15:39

Hej tjejen88

Ja jag säger välkommen hit och ja jag skulle tippa att du nog har en form av kolhydratberoende (första tipset till nästan alla som tröstäter).

Det är väldigt vanligt bland matmissbrukare att äta i hemlighet och hålla en front mot omvärlden där d äter normalt eller lite och "inte förstår alls varför de gått upp" .  Som Rockar fett säger finns det självhjälpsgrupper i 12-stegsprogrammet inom detta. OA och FAA är de mest kända. Länkar till dem finns i länkregistret ovan  i menyn.

Läs lite på deras sidor fundera på vad som kanske stämmer in bäst på dig och tveka inte att ta kontakt det hjälper.

Upp till toppen