Beroenden iFokus

Beroenden

Etikett: vi-som-är-sockerberoende
Läst 3441 ggr
Honey Puh
0

Hur dämpar ni er ångest utan socker?

Jag har levt 9 månader utan socker/mjöl och måste lära mig att hantera livet utan denna ångestdämpare/ångesthöjare.. Har börjat på ett nytt jobb och jag är så himla känslig och får hjärtklappning/ångest för väldigt lite och behöver lära mig hur jag ska hantera mig själv så jag kan leva ett harmoniskt liv framöver..

[Beavis]
0

Dum fråga kanske och jag e halvdement så du har säkert nämnt det i annan trpd. Men går du i någon självhjälpsgrupp? Där kan du få hjälp att sortera känslorna i vardagen.

Honey Puh
0

Befogad fråga.. Jag gör ju inte det :/ Men är lite förvirrad för jag vet inte riktigt var jag hör hemma.. Just nu känns det som det är själva "vardags-ångesten"som är problemet.. Jag är väldigt känslig och bara att ex träffa en ny människa kan vara som att hoppa bungjump för mig.. och att jag hittills omedvetet försökt dämpa den med olika saker.. Skulle gärna vilja pröva så många andra sätt som möjligt innan jag provar tabletter..

[Beavis]
0

Du har ju OA eller FAA som behandlar kolhydratvöverkänslighet tex. kan ju vara något att utbyta tankar med andra i samma situation.

De har även telefonmöten om du har svårt för fysiska möten? Kan vara värt att testa iaf.