Annons:
Etikettstöd
Läst 5451 ggr
Karre
8/7/09, 2:53 AM

FAA Stockholm??

Hej

Efter att ha varit på ett FAA möte i Malmö så känner jag att jag saknar möten och att vi kanske kunde få igång möten igen i Stockholm. Är det någon/några mer som känner för att starta upp igen i Sth? Hör av er till mig så kanske vi kan försöka ihop

Annons:
Kia
8/7/09, 1:36 PM
#1

>Åhhh Karre du är underbar det vore så fantastiskt om Ni kunde få igång något i Stockholm. Det behövs så mycket att det finns där.

Tack för en fantastisk överraskning igår blev så glad att se dig :)

Många Kramar Kia

Buddhina
8/8/09, 12:38 AM
#2

Kära fina. Visst vet ni att vi har FAA möten på tfn varje torsdagkväll 19.00 och söndag 9.30.

Välkomna! buddhina

[Beavis]
8/8/09, 2:08 AM
#3

Telefonmöten i all ära. men de kan väll aldrig helt ersätta riktiga möten eller?

Tråkigt att det inte finns FAA i landets största stad.

Karre
8/8/09, 1:37 PM
#4

Tack detsamma Kia Glad

När jag gick regelbundet på möten för 4-5 år sedan i Sth så var vi så många som kom så det fanns 3 möten i veckan. Jag kan väl inte tro att det inte skulle finnas underlag nu till i alla fall 1 möte i veckan!!! Jag vet att det finns flera OA möten som jag kan gå till men känner ändå att FAA är mera "mitt" möte….  Hoppas att vi kan vara 5-6 st som kan få igång ett möte så att det inte bara är ett fåtal som det står och faller med….

Kram

Buddhina
8/9/09, 4:22 PM
#5

Hej.

Nä visst är inte TFN möte samma som live men ändå jättebra. Jag blev förvånad över hur bra det funkar för mig. Vi behöver oxo bli fler… så välkomna igen   kram buddhina

Novisan
8/11/09, 3:19 PM
#6

Vad är skillnaderna mellan FAA och OA? Har själv börjat gå på OA i Sthlm för nån månad sen, då var ju valet självklart eftersom det inte fanns FAA men jag har inte fattat hur FAA jobbar.

Annons:
[Beavis]
8/13/09, 2:02 AM
#7

Jag har inte riktigt de problemen för att gå på FAA men det verkar vara en bra förening som fungerar för många. Varför det gick ifrån 3 till 0 möten i stockholm vore intressant att veta om det finns några gamla medlemmar här på sidan?

Med tanke på hur många det en gång var så borde det kanske finnas intresse att starta upp igen? Vad gäller Novisans fråga vet jag faktiskt inte mer än att du kan läsa på respektive hemsidor.

Karre
8/13/09, 1:59 PM
#8

#7 Håller med dig. Jag skulle också vilja veta. Om det är någon här inne som har en aning vad som hände men kanske inte vill skriva det "öppet" så skriv direkt till mig.

Kia
8/13/09, 5:11 PM
#9

FAA behövs i Stockholm tror jag så Ni som funderar. Fundera inte så länge utan ta kontakt med Karre. Är Ni några st. kan ni ju få igång möten igen. Jag hjälper gärna till.

Kram kia

Kia
8/24/09, 11:23 AM
#10

Puttar upp denna viktiga tråd.

/Kia

vinteralvan
8/25/09, 2:25 PM
#11

Förlåt en okunnig men vad är FAA oh OA-möten för något? Förvånad

[Beavis]
8/25/09, 8:09 PM
#12

Det är olika versioner av  Stödgrupper för matmissbrukare inom 12-stegsprogrammets ramar.

OA= Overeaters Anonymous

FAA= Food Addicts Anonymous

Lite olika filosofie med samma mål att bryta ett destruktivt matmissbruk. Jag vet inte vad du eventuellt har för beroende eller relation till för typ av beroende?   Men är du nyfiken så prova att läsa på deras hemsidor. Adresserna finns i länklistan ovan.

Carolinagudinna
8/19/11, 11:19 PM
#13

Hej!

Googlade precis på FAA, är superinspirerad att börja gå på  möten. Karre, är det möten igång i Stockholm? Om inte börjar jag gärna!

buddhina, vad är numret till telefonmötena annars?

Någon som vet något?

Allt gott!

Annons:
[Beavis]
8/20/11, 12:02 AM
#14

#13

Faa har möten i Stockholm igen på torsdagar ifrån kl.19.00.

http://www.faa.se/ kolla länken för plats.

Kul att de kommit igång så smått igen.

[linneas1]
10/7/11, 3:11 PM
#15

Hej alla!

Såg på FAA's hemsida att torsdagsgruppen har somnat in igen. Så jag tänkte ta över nyckeln - och om jag lyckas hitta den, är ni alla välkomna nu på torsdag kl 19!

T-bana Stadion, uppgång Nybrogatan, adress Östermalmsgatan 69, Frälsningsarmens lokaler.

mvh

Porklash
10/8/11, 12:02 AM
#16

Bra linneas1!

pEr

[Beavis]
10/8/11, 1:50 PM
#17

Japp kul att det kommer igång igen

[linneas1]
10/11/11, 8:42 PM
#18

Hej alla!

Ja välkomna på torsdag kl 19! Men jag vill redan nu flagga för att vi funderar på att byta klocklslag.

Antingen kl 17.30 eller kl 18.00. Vi har tyvärr ingen möjlighet att byta veckodag, då får vi i så fall söka ny lokal. Men kanske att folk har lättare att komma om vi tidigarelägger mötet, mig personligen skulle det passa bättre tidigare.

Men på torsdag ses vi som vanligt kl 19, välkomna med era åsikter!

[Beavis]
10/14/11, 9:39 AM
#19

Hoppas ni hade ett bra möte igår och att det kom mycket folk.

[linneas1]
10/15/11, 9:24 AM
#20

Ja jag har uppnått mitt syfte, att få igång gruppen igen….:)

Man kan inte lägga ut en sån mening på nätet "Vilande pga öppnare saknas"…. Då kan man lika gärna skriva "Stackars mig, det är bara jag som öppnar, det är så synd om mig och jag lider så av min självömkan"

Det är aldrig en slump att en grupp dör ut. Oftast beror det på bristande andlighet. Eller på att övriga medlemmar känner sig manipulerade och ihjälkontrollerade.

Så nu tackar jag för mig… my work here is done…..Glad  elvis has left the building:)

Annons:
[Beavis]
10/15/11, 10:26 AM
#21

Okej bra gjort, och resonerat. synd att du lämnar oss men valet är ditt och fritt.

Porklash
10/15/11, 12:43 PM
#22

#20

Tror dina teorier om varför 12 stegs grupper försvinner stämmer. Åtminstone oftast.

Men t.ex. i en liten stad som jag bor i så räckte det med att några av oss bytte möte och jag själv bytte jobb så jag kunde inte komma de kvällarna…

Men jag har ju också sett grupper som dött pga exakt de anedningar du skriver och det är mycket sorgligt.

Fler borde fråga sig: vart står det i traditionerna? Lite oftare…

pEr

Kia
10/15/11, 5:51 PM
#23

Och nu kände jag att jag blev jä…. Irriterad… Väljer att lägga ner min åsikt. /Kia

Porklash
10/15/11, 6:26 PM
#24

# 23

Nä kom igen Kia!

pEr

Kia
10/15/11, 7:45 PM
#25

Det är inte dig jag blev irriterad på Per. Och tror det är bäst att jag är tyst. För annars kommer det ut ngt här som blir fel. Kram

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: