Annons:
Etikettberoende
Läst 2364 ggr
Tatsu
10/4/11, 9:10 PM

hur vet man?

Hej!

Hur ska man veta vilken typ av drog eller dryck en missbrukare använder.
alla droger är farliga men en del är riktigt farliga. Vem eller vart kan man fråga
om man bara kan beskriva beteendet och inte vet vad intaget är.
Orolig.

Annons:
Porklash
10/5/11, 2:33 AM
#1

Du kanske kan kolla med närmnsta beroende-enhet?

Googla kan vara en start faktiskt.

Själv så skulle jag aldrig tordas gissa.

Men jag blir nyfiken och undrar varför det är viktigt? Det finns olika droger som leder till likartat beteende om man betraktar på "avstånd".

Hoppas du kan få de svar du vill ha.

pEr

[Beavis]
10/5/11, 10:48 AM
#2

Riktigt pålästa personer kan ibland avgöra på pupillerna kroppsrörelser och ite sånt vad för typ av droger personen tagit men jag tror aldrig man exakt kan säga vad nån tagit mer än kanske uppåt eller neråttjack. Jag läste någongång för längesen om saken.

Men vanligen kan man ju skilja på om någon drogat eller druckit på lukten och svamlandet om personen inte blandar förståss.

Tatsu
10/5/11, 7:51 PM
#3

#1 googla har jag gjort och det finns hur mycket som helst men inget stämmer på "symptomen", varför jag undrar är att det förut varit alkohol men nu är det annat.Har varit inne på drogenheter och andra forum som handlar om droger men hittar inte rätt.

#2 man känner på lukten om det är alkohol men om personen i fråga blir medvetslös under kort tid och sedan "vaknar till" som om inget har hänt fast är överspeedad så känns det väldigt väldigt farligt. Ser inte själv att det är problem utan det gör andra runt omkring. Vi är rädda att det blir mer än medvetslös snart.

Tack för era svar jag ska leta efter någon beroende enhet som kanske kan hjälpa mig./tatsu

[Beavis]
10/5/11, 10:31 PM
#4

#3 Jag har personligen väldigt liten erfarenhet av rena droger men har varit runt folk som varit höga/påtända är personen "speedad" är det ju en indikation men inget  som helst bevis för uppåttjack. Men som jag nämnt någonannanstans så kan Porklash mer om det än jag.

Porklash
10/6/11, 12:30 AM
#5

Blir medvetslös?

Låter inget vidare.

Nåt för "modernt" för mig?

Eller ovanlig reaktion?

Nån som vet?

pEr

Freke
10/18/11, 4:03 PM
#6

Medvetslöshet eller bara avtuppande??

När händer det? Bara så där? eller efter personen varit på muggen eller någon annanstans?

Men för mig låter det som om personen ifråga boffar? sniffar butangas eller annat.. Finns en teori till men den är lite allvarligare och innan jag drar den vill jag veta mer annars kan jag inte utröna vad eller om.

Skulle vilja veta mer i övrigt om du ska få ett någorlunda korrekt svar.
Vill du inte skriva öppet får du gärna skicka det via ett PM

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: