Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettberoende
Läst 1439 ggr
Kia
2011-10-18 17:10
0

Rörigt

Vågar inte och jag borde…. Ibland känner jag mig som den mest fegaste personen som går i ett par skor. Jag är rädd för fan allt som kommer i min väg känns det som. (skulle aldrig visa det dock)

Jag behöver göra avslut och jag vågar inte. Jag är rädd för framtiden och jag är rädd för vad som händer om jag gör det. Jag hatar känslan som får mig att känna såhär. Så vad gör Kia?

Jo jag kliver in i bubblan och fortsätter må dåligt men jag skulle aldrig visa det utåt för det finns inte i min värld att göra det. Kliva ut ur bubblan shit varför skulle jag göra det.

Häromdagen stod jag på Citygross och ställde mig framför godishyllorna helt säker på att nu ska jag äta jag skiter i vad det är nu ska jag äta. Där har jag ett helt hav av skit framför mig och INGET verkligen INGET tilltalade mig. Jag började gråta för jag är så jävla maktlös att det finns inte när det handlar om matbiten. Jag kan och har kontrollerat andra droger en lång tid nu men det här ligger alldeles för nära mig. Så jag gick gråtandes ut ur Citygross. Jag handlade inte men tro mig jag ville.

Om man reagerar så mår man bra då? Nej jag tror inte det. Måste fokusera på vad problemet är och egentligen vet jag men vågar inte ta i det. Så då är cirkeln sluten … Suck!!!

/Kia

[Beavis]
2011-10-18 23:05
0

Hej Kia

Starkt att du kommit till insikt. Det du har kommit fram till är något ditt hjärta tydligen inte vill och då går du in i en form av återfallsdans. Nu var du stark som lämnade citygross utan att ha köpt en massa godis och jag hoppas du inte köpte något på vägen hem eller senare heller.

Jag tycker som sagt att det var positivt att du inte tillttalades av något och lät bli. det är ändå ett friskhetstecken då du inte föll för din vanliga återfalls trigger. grattis till dig.

Du är rädd, alla  är vi rädda eller oroliga för framtiden, du vill inte göra avslut, Nä det vill man ju sällan även om man  känner att man måste. Jag ser att du ändå är så pass frisk att du stod emot ett återfall trots att du ville skita i allt.

Vad gäller avslutet så är det kanske bra om du gör det hur mycket det än tar emot, för du mår troligen bättre efteråt?

Lycka till

Porklash
2011-10-19 12:59
0

Kia,

Du är ju full av inskter och kunskaper! Du till och med säger att du vet ditt hinder!

Det är ju egentligen väldigt bra även om jag förstår att du inte upplever det så…

Du säger att du inte "vågar ta i det" egentliga problemet.

Så vad skulle du behöva för att du skulle få/bygga upp det mod som krävs?

pEr