Annons:
Etikettnarkotikaberoende
Läst 2147 ggr
[Beavis]
10/24/11, 11:27 AM

Även politiker är beroendemänniskor

Jag kom inte på någon bättre rubrik.'

Såg denna artikel i dagsblaskan och även om den kommer ifrån en kvällstidningen är väl kärnan sann.

Villiam Petzäll är Fd Sverigedemokrat och numera politisk vilde i riksdagen, har skrivit Motioner  om att rimpam oralismen inom missbruksvården med beroendemänniskan Alexander Bard.

han las tidigae in för vård pga sitt missbruk och i samband med det hoppade han av sitt parti nu tvångsvårdas han enligt LVM fär Valium och Metadon. Tragiskt och är varför jag inte riktigt tror på bruk av droger under ansvar om man har råd…. Han har ju definitivt råd som riksdagsledamot men klarade det inte.

Annons:
Porklash
10/24/11, 12:34 PM
#1

Är ju inget ovanligare bland politiker än andra människor.

VPK som sedan blev V hade ju två ledare efter varandra som var alkoholister. Båda karismatiska ledare dessutom.

Beroendefrågan är ju inte så enkel men visst, är det sådana vi vill ha till att styra vårt land?

Har inga åsikter om den här Petzäll i övrigt.

pEr

[Beavis]
10/24/11, 2:13 PM
#2

Nä egentligen är det oviktigt vilket parti han tillhörde.

Men jg tyckte det visar ju på hur svårt det är även om man har tillgång till pengar och vård. hur stark beroendet är han vägrade vård/omhändertagande tills han nu  hittades i "opiumkoma".

kerstinjo
10/25/11, 3:31 PM
#3

En beroendesjukdom kan drabba vem som helst, det finns aldrig några garantier.

Vet inte om jag förstog dig rätt Beavis när du skrev "Tragiskt och är varför jag inte riktigt tror på bruk av droger under ansvar om man har råd…. Han har ju definitivt råd som riksdagsledamot men klarade det inte."

Är man en beroendemänniska antingen man är politiker eller tja…vad som helst. Då spelar det ingen roll om man har det gott ställt.

"Herregud!  Jag är väl ingen missbrukare?" Förnekelsen är otroligt stor.

 Kerstin 

 

[Beavis]
10/25/11, 5:03 PM
#4

Hej Kerstin och välkommen tillbaka.

Jag refererar egentligen till en annan tråd eller flera som skrivits undr din frånvaro där det mer eller mindre gått ut på att beroende skall få använda i fred under ansvar och inte störas av myndigheter och liknande för det leder till brukarens undergång med kontakter med brottslighet och dålig kvalité på varorna osv osv.

Den här killen har ju gått ut och erkänt att han är alkoholist och nu uppenbarligen också knarkare när han vlade att hoppa av sitt parti efter första voltan på behandlingshemmet.

kerstinjo
10/25/11, 5:42 PM
#5

#4 Tack, jag har saknat er, men inte ens orkat gå in o läsa något.

"Beroende skall få använda i fred under ansvar och inte störas av myndigheter och liknande för det leder till brukarens undergång."

Hoppsan vem kom på detta logiska? Förvånad

Tja, tänk om jag hade fått vara ifred utan inblandning av andra. Då vet jag en sak, jag hade inte suttit och skrivet här nu. Svårt att skriva när man väl har dött.

 Kerstin 

 

[Beavis]
10/25/11, 10:33 PM
#6

Kanske överdrev jag det lite men det vr så jag uppfattade någon text som skrevs och jag har ju personligen ungefär samma tankar som dig där.

Annons:
Upp till toppen
Annons: