Te beroende. Hjälp!
Är riktigt te beroende. Vill verkligen få bort beroendet, men hur?
Det är grönt te. Dricker flera lite om dagen… 
?

Måste fråga:
Vad händer om du inte dricker te?
pEr
Inget. Men jag har jätte svårt att stå emot… Försöker dra ner på teet, men de funkar inte..
Te innehåller Koffein precis som kaffe och ex coca-cola och kan för vissa vara beroendeframkallande.
Vad jag vet är det inte skadligt att dricka mycket te utom möjligen att du får sömnproblem.
Vill du bli av med beroendet måste du ju sluta helt troligtvis men är du bereedd att göra det?

Grönt te innehåller inte koffein har jag för mig.
Ja sluta helt i någon månad så kan du nog dricka mindre sen.
Om nu inte tedrickandet är ett symtom för nåt annat men då är det svårt att sitta och gissa om det.
pEr
Alltså min mamma drack te när jag var mindre - så jag har druckit hela livet, dock drack jag svart te för något år sedan. Tror inte att det är något annat, utan att jag är beroende, får värsta suget, som man brukar få med godis.
Jag är beredd på att sluta. Måste nog förbereda mig mentalt först…
Kan man dricka en kopp/dag eller triggar det igång suget av te mer?

Tror att det är bättre att lägga ner det helt.
pEr
Om det rör sig om ett beroende i den meningen vi talar om här och ja man kan ju bli beroende av nästan vad som helst. Så skulle jag säga att sluta helt är et enda som funkar för att säga "jag skalla bara dricka en kopp om dan" Kan vara omöjligt att genomföra för en beroendepersonlighet.
Men prova att lägga ner en månad som per föreslår. Då ser du vart du ligger.
Okej, ja, jag ska prova. Ska börja till helgen. Då tar jag och sätter teet högst upp i hyllan plus tekokaren! 
Gör så lycka till. Ibland är det man tror är ett beroende egentligen inte mer än en dålig vana. Fast det kan kännas som vad man tror är ett beroende.
Jag tycker coca-cola är gott och jag dricker det varje dag i princip, men får ju inga direkta abstinensbesvär mer än lite oro om jag inte dricker och kan fixera vid det. Men är jag beroende för det? säkert enligt vissa inte enligt andra?