Var är 'min' gemenskap?
Hej.
Jag har just flyttat 40 mil från min gemenskap. Jag har med mig min tro och mitt tillfrisknande vart jag än är, men jag saknar människorna och deras delningar. Och det är ju så att man kan inte behålla det man har om man inte ger det vidare1 Såg på tv 2 i går om Allhelgonakyrkan och en mans berättelse där. Jag brast i tårar av djupaste tacksamheten, för jag är fri och hel igen! Jag har inte funnit mig tillrätta i min nya hemstad än och söker kontakt med någon som jag. Jag skulle önska att jag kunde få följa med någon på ett möte. För det är mycket trögt för mig att komma iväg själv. Jag har inte varit på ett möte på över ett år nu..
Så är det någon som läser det här och vet vad jag menar så maila mig gärna!
Jag behöver er för en ensam beronde är i dåligt sällskap!
Kramar och kärlek
Jag har inga alls.
Tillsamans är vi inte ensamma.
Hitta ett möte i er närhet. Det kan vara en grund för en ny bekantskap och skyddsnät där ni bor. Har ni redan haft kontakt med möten tidigare så fortsätt i samma gemnskap om det går? bara ett tips och fundering
Jag har inte gått på möte här än, min hemagrupp är typ 40 mil bort.. Men jag måste ju ta mig iväg!
Ko men det var så jag tänkte. att om du ex gick på NA i på din gamla ort så finns det säkert NA där du bor nu och i o m att ni gått tidigare så är det ju kanske lättare att komma in i det på nya stället och på det viset träffa nya vänner i tillfrisknande.