Beroenden iFokus

Beroenden

Etikett: beroende
Läst 9899 ggr
Pauliine
9

benskakningar = nervös eller beroende?

Jag skakar på ena benet när vid middagsbordet, i skolan, i sängen, vid tvn… SÅ FORT jag sitter still. Jag undrar vad tror ni det beror på? Min mamma säger att jag ser nervös ut och mina lärare ber mig att sluta. Men jag kan inte för det sker omedvetet! Har hållt på i 8-10 år! Vet inte hur jag ska bli av med det. Jag är ingen nervös person, skakar på benet även när jag känner mig som lugnast. Vet ni vad detta är och vad jag kan göra åt det? alla börjar tröttna på mitt omedvetna tix.. (PS. När ja slutar när nån säger till mig så känns de konstigt i benet å börjar igen så fort jag glömmer bort det)

Medarbetare på träning -Instagram: PaulineSvorono

[RockarFett]
1

Skulle kunna vara "restlesslegs" RLS du lider av.Läs på om det!

Det finns många sätt att behandla så till vida lindra symtomen.En del lider av järnbrist eller någon B-vitamin (Om jag minns rätt)

Det är en vanlig medicinbiverkan också.Själv fick jag inte hjälp förrän jag fick börja äta Sifrol.

Sök hjälp! Det finns hjälp! (fast det är ju nu inte givet att du lider av just detta men det låter lurt)

Hoppas du får en lösning på problemet!

RLS har en patientförening med en hemsida med mycket info -kolla via google

Pauliine
1

Tack så jätte mycket! hade ingen aning om att det fanns något "dokumenterat" om det!

Mohaha nu ska jag säga till mamma att jag faktiskt inte är nervös hela tiden.. Hon stör sig på det och blir arg för att hon tror att jag kan styra det själv. Jag blir nervös när jag inte "får skaka".

Medarbetare på träning -Instagram: PaulineSvorono