Annons:
Etikettberoende
Läst 1720 ggr
Tintin82
3/16/12, 4:06 PM

Hjälp med att sluta röka

Jag har problem med att sluta röka. Ska börja träna och vill verkligen sluta. Mamma har hållt uppe i 3 månader och jag en kväll. Jag röker bara kvällstid och då kan jag röka ett paket level på en kväll och jag sitter ute på balkongen. När jag kommit hem från jobbet och varit ute med hunden det är då röksuget sätter in. Kan börja redan innan jag slutar jobbet då jag bestämmer vilket håll jag ska cykla hem för att köpa cigaretter. Jag vill lägga undan cigaretterna för gott för igentligen är bara dom första cigaretterna goda inte resten. Snälla ni som rökt länge och klarat av att röka hur gjorde ni det?

Annons:
Maja2
3/17/12, 8:34 AM
#1

Jag började röka när jag var 13, slutade när jag var 34.   Jag hade nog provat sluta en babiljard gånger ungefär …. men så kom en dag när jag faktiskt kände att: NU får det vara nog. Nu räcker det.   Jag bestämde ett datum ett par veckor framåt, markerade det i almanackan som hängde i köket …. tittade på den varje dag, och påminde mig själv om att DÅ …. är det över.

När det datumet kom, var jag helt inställd på att sluta. Jag slutade den 19:de november, och varje dag fram till julafton la jag pengarna jag skulle rökt upp, i en burk.  På julafton fick mina två barn dela på pengarna i burken.

Jag har inte rökt en enda cigarett sedan dess, det är 12 år sedan nu, och jag tänker ofta: Att sluta röka, är det absolut bästa jag gjort.

Lycka till!

[Shettisar]
3/17/12, 8:49 AM
#2

Jag slutade röka 2001,höll uppe i 2år och fick sen för mig att jag kunde fest röka.Ha! Jag var fast dagen efter så att säg.

Så jag har efter det rökt igen.Men när jag slutade så gjorde jag det tvärt,utan hjälpmedel etc.Har fått för mig att jag ska sluta igen men inte bestämt när så jag får invänta mitt jävlar anamma igen *suck*

EmelieGustavsson
3/21/12, 5:55 PM
#3

Bästa sättet är att sluta rakt av , alltså inga tuggumin eller så. Har rökt i tre år och slutade för ca 9 månader sen då jag blev gravid.

Men du måste verkligen bestämma dig, liksom ge dig fan på att nu ska jag sluta! annars går det inte. Gör som #1 lägg undan pengarna som skulle gå till cigg. blir mycket pengar i slutet av månaden…

jag har än idag svårt med att släppa vanan med att röka, det här med att hålla i en cigg tillexempel. När suget kommer tar jag helt enkelt ett sugrör som jag går omkring och suger/biter på. Kanske ser konstigt ut, men bättre än att röka.

Lycka till! styrkekram!

Upp till toppen
Annons: