Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettnarkotikaberoende
Läst 1669 ggr
WornOut
0

jobbigt..

Fan ! varför ska vissa dagar vara så otroligt mycket mer jobbiga än andra?
Jag har varit ren i ett år nu och bor i fosterfamilj.
Innan höll jag på med olika droger. I princip det mesta utom horse.. Jag har ingen att prata med nu, och vet verkligen inte vad jag ska ta mig till kvällar som den här. Jag har nu världens jävla sug (ja, även fasst det gått ett år) och jätte ångest. Är deprimerad mm.
Jusst nu känner jag för att bara skita i alltihopa och börja med skiten igen. ,men jag förlorar så jävla mycket då. Jag vet det..

förlåt.. var tvungen att skriva av mig lite.

liljaforever
0

Det kanske inte hjälper men jag känner igen mig. Jag har varit ren i 2 år och kan fortfarande känna hur suget bara kryper sig inpå.
Det kommer och går sånt där, suget du vet.

Men det är inte värt att börja igen. Och det vet du också innerst inne. Försök hitta någonting annat att fördriva tiden med. Hitta någonting som du bara totalt koncentrerar dig på. Kan vara vad som helst: springa, rita, sjunga, dansa, diska, tvätta, städa. you name it.

Efter ett tag släpper suget.
Ta hand om dig.

Porklash
0

Skriv av dig hur mycket du vill. Bättre än drogerna.

Varför har du ingen att prata med?

Du har i alla fall oss.

Var rädd om dig.

Kia
0

Du behöver inte säga förlåt, sidan finns för att du ska kunna skriva av dig och du är välkommen att skriva hur mycket du vill, så du vet det. Speciellt när man har det jobbigt så kan det vara skönt att bara skriva av sig sina känslor , (kan iallafall jag känna många gånger)

Ibland undrar jag om suget någonsin försvinner? Eller är det så att det alltid kommer och går? Jag vet inte , det enda jag vet är att jag vet hur det känns att ha sug efter det man bara inte borde. Trött blir man på sig själv också för man går i dessa tankarna. Har du någon grupp du går till? Typ NA eller så? För där kanske finns någon där du kan prata med?

Igen är du välkommen att skriva här så mycket du vill

/Kia

[trumman]
0

NA är kanon, brukar finnas olika grupper på olika tider om du inte skulle trivas i en grupp. Sen finns det ju olika forum och sånt på nätet, som det här, eller det här eller den här sidan som tipsar om en plats dit man kan vända sig för hjälp då suget sätter i :)

Lycka till - en dag i taget!

Mvh, T

Lumos1
0

kämpa kämpa, du är skitduktig!