Så ledsen så ledsen
Måste få skriva av mig
jag dör jag blöder jag letar efter en annan väg men hittar inte, vilse vilse vilse vill ändra mitt liv. vill bli stark och välja rätt men är fast hjälp hjälp hjälp jag har så svårt att se rätt. tycker den här världen är så svår, gråter tårar tårar hundratusentals massor, det var inte såhär det skulle bli orken är slut slut slut ville bara skriva av mig den här ångesten ångsets jag önskar allt var annorlunda, jag önskar att jag gjort på ett annat sätt, jag hatar mig själv och jag vill straffa mig så hårt det bara går.
behövde skriva av mig och visste ingen annanstan s att göra det

Skriv av dig du.
Det blir sällan som man har tänkt och då menar jag även i positiv bemärkelse.
Du letar en väg säger du. Vet du vart du vill gå?
Var snäll mot dig själv nu. Du gör så gott du kan.
pEr
Skriv av dig du Det är ju det det här är till för. Lätta på trycket få ur dig frustrationen och ta nya tag.
Tack, skrivandet hjälpte!
3 dagar ren nu och en ny kontakt på psyket! kanske det vänder lite nu..
Skämms när jag ser det jag skrivit tidigare, men är väll bättre än att jag skadar/försöker avsluta mitt liv.
Tack Per, dina ord värmer och gör skillnad för mig och Beavis som alltid vart här när man är i sitt svartaste.
Psyket verkar ha greppat situationen mer,jag hade med mig lite utskrifter på det som jag skrivigt här inne..
Helt plötsligt så erbjuds jag hjälp och inte nog med det, rätt sorts hjälp. Jag blir omhändertagen på ett helt annat sätt.
Har svårt att lita på människor men kanske ska ge dom en chans.
Ett kugghjul som börjat rulla, jag känner att jag nog är värd att få leva.
Har ett (svagt) men ändå ett leende på läpparna, ett annat sorts liv kanske finns?
Hitills har jag bara fått känsla av lycka de stunder när jag röker på,men just i den här stunden känner jag det..
Någon sorts lycka!
Det första steget är ju alltid att be om hjälp, sen att man formulerar sin vädjan på bästa sätt så att den men ber förstår ens behov. det är grunden kanske är det å att du den här gången i kontakt med psyket formulerade dig bra för rätt person som var villig att lyssna?
Allt du skrivit tidigare har lett fram till där du är nu. Att du skrev ut alla dina inlägg var nog bra för det gav dig kanske en insikt i din problem? Använd det. Jag vet att du kan bli ren bara du vrkligen vill och går in för det. men det är svårt om inte omöjligt ensam så att du får hjälp är väldit bra. Lycka till
hej
att du skriver hur du mår är jättebra,det har hjälpt mej många gånger.
förstår precis vad du menar,du tänker rätt men gör fel.i början av min nykterhet var jag rastlös och sökte andra flyktvägar.satt vid datorn och spelade spel,dejtade,tränade…ja allt för att inte låta mina känslor komma fram.jag har alltid haft bra självförtroende men självkänsla lika med noll.vem var jag utan alla droger.det var en tuff väg men väl värt det.jag tog hjälp av aa,där kunde jag lägga alla kort på borden och prata om hur jag mådde.så fort jag fick en känsla så tillät jag mej att vara i den….det gick ju över även om det var svårt.när jag blir sugen på att ta ett rus har jag oftast en känsla i kroppen.nåt kan ha triggat mej på jobbet.ta reda på vad det var som triggade dej och skriv vad du har för känsla,hur du kan göra på bästa sätt för att ta dej ur och skriv ner resultatet.på det sättet kan man alltid gå tillbaka och titta nästa gång det händer.du vill ju sluta och jag vet att du kommer att lyckas.att vara nykter är en frihet som ingen drog kan slå.att kunna göra vad jag vill,att bestämma över mitt liv.jag önskar dej all lycka och hoppas att du hittar det som jag har idag.lyckan finns inom dej.
kram sanna
Vad skönt att psykiatrin har greppat dina problem och att du får hjälp. Skriv hur det går sen. 
För mig hjälper det också att skriva av mig.
Tack#5 vilken pepp läsning, det behövde jag idag!Dessutom bra tips:)Blir så glad över dina ord!
#6 Tack för din kommentar:(!, det känns skönt att ha kommit in i psykiatrin, att man helt plötsligt räknas är värd deras tid mm.
Uppdaterar igen och hoppas detta håller i sig, dock är jag rädd för mig själv..har fort någon sorts avtändning och verklighten gör sig påmind..
så svårt att leva..
tack alla!
Det blir bättre ju längre du håller dig ren och får vård. kämpa på
du ska se att det blir bättre o bättre.skriv hur det går för dej,jag ska peppa dej hela tiden för jag tror på dej.ha en riktigt glad påsk
kram sanna
Hej!
Fortsätt att kämpa. Jag hejar på dig och skickar en inre glöd.
Kram på dig/Annie
Tack för all peppning!Det behövdes då det idag är en jobbigångestpanikpanikpanik dag…
Min man han handlat idag-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------fan fan fan fan
Men jag ska inte göra nått! hjälp hjälp, hur gör man nu??kram till alla
Gå därifrån om din man har handlat. låt dig inte suktas och dras in i skiten igen. Visserligen är det hans liv men dåligt av honom att köpa hem när han vet att du försöker sluta.
Gå därifrån kom tillbaka om någa timmar då skiten förhioppningsvis är slut.
Du kan
Tusen tack, ja jag måste härifrån----promenad kanske?
ja..
tack , jag ska fixa det, måste måste
Ja ta en promenad, besök en vän. Vad som helst låt dig bara inte dras in i det. håll dig stark
måste jag lämna honom för att fixa detta?
hjälp , allt faller ihop då…..fnafanfanfan
men än så länge har jag stått ut!kämpar som en blå!
Har ingen vän men jag var ute hela natten, idag är samma men bara att gå ut igen.. vänta ut stormen..
Du har det jobbigt som försöker bli ren i en relation med en aktiv partner. Det är väldigt svårt och risken att du trillar dit när du inte orkar stå emot är ju stor. Men klart att det inte är omöjligt och inget krav. Det får du känna efter. Jag förstå att du älskar honom och vill hjälpa osv. men om du trillar dit igen kan du ju inte det.
Skönt att du valde att gå ut, tråkigt att du inte har några vänner, men du har oss här på sajten iaf. kanske om du hade en laptop så kan du ju ta med den ut när du behöver gå därifrån?

Då ska jag ge ett råd, något som jag inte är så pigg på längre men:
Försök skaffa bra vänner. Man behöver dem. Tro mig.
Det behöver inte vara "vänner för livet" eller nåt sånt men vänner som gärna hjälper dig att vara nykter.
För är det nåt de allra flesta av oss har så är det "ovänner till ett nyktert liv" så vi behöver några som "kompenserar" och kan vara "förnuftets röst" när vi håller på att bli galna igen.
Vilka skulle bli glad om du är drogfri? Där kan du ha dem. Kolla med dem.
Jag vet ju inte din historia men om du är som de flesta av oss har du svikit många på vägen och de kanske har svårt att lita på dig men..
Be om hjälp. Vad har du att förlora om du inte har någon alls nu?
Ta hand om dig nu.
pEr
Vem ska jag be om hjälp?
Jag berättat på psyket om min sits, jag har ringt upp några gamla vänner och jag har skärt mig och åkt med ambulans och försökt få dom at lyssna, jag vill ha en förändring..
Förlåt förlåt för detta taggiga svar jag vet att du menar väl
men jag ser ingen väg ut ur problemen..jag är impulsiv och rädd nu jag har ingen kontroll längre. men jag är fortf ren, jag är rädd då min pojkvän börjat agera aggresivt i väntan på att det ska lösa sig och komma in mer grönt..
var vänder man sig då
Tittar in och skriver av mig lite mer, innan jag gör något dumt..kan inte förklara har sånn ångest och bara gråter och mitt hjöäta gör så ont att det går sönder
jag går sönder, jag önskar att allt var annorlunda.
jag är ensam nu med mina tankar och känner för mycket, alldelses för mycket. Ångest över det som hänt, ångest över det jag gjort och det jag inte gjort. tar det aldrig slut, det måste ta slut nu orkar inte känna mer orkar inte tänka allting är för svårt jag klarar det inte.
solen lyser ute men det är så mörkt här inne så mörkt, hur kunde jag välja ett sånnt här liv?hur gick det till?vad har jag gjort med mig själv och mitt liv, hur kunde jag måla in mig i detta.
allt gör ont ont ont ont, jag går i tiotusenmiljoner bitar, hundratusen skärvor utan att någon vet om det. Men någon måste få veta det även om det inte spelar någon roll så gör det det för mig. Känner inte igen mig själv, önskar jag hade valt annorlunda orkar inte känna mer vill döda alla känslor det blr för mycket för tungt att bära och så svårt.
kram
Hej
Tråkigt att du mår så dåligt.Du säger att du inte har någon att vända fig till… och det är ju inte allla som hardet tyvärr. Men du säger att du ringt runt till gamla vänner. vad säger de? Tar dom helt ansvar eller är det åtmintonde ågon som är villig att ge dig en ny chans?
Jagvet att jag frågat förr men jag har demensminns: Finns det något NA i närheten du kan kontakta? Om det finns en bra grupp kan du ju få stöd där i din abstinens.
Mina gamla vänner tror inte att grönt är någon fara, dom har själva tydligen testat att röka på nån gång och aldrig blivigt fast och säger "det är väll inte så farligt"---men har intr träffst någon av dom---
det var länge sen vi åt nått jag och sambon och idag fick jag in pengar…nu är han iväg och tänker handla för dom..
min mamma och pappa ringde förut- gumman idag får du ju in pengar- köp nått riktigt gott och fyll upp i kylen nu och köp något extraa till dig själv det är du värd!!
Hur skulle jag någonsin kunna berätta att allt säkert redan är slut nu…
dom bästa föräldrar, och vad har dom - mig
Tack beavis, försvinner ut nu ska försk leta upp nån (na grupper här borde ju finnas i stan och kanske finns det någon sovplats? eller försvinna för det finns tydligt ingen att komma tillbaka till.
Tragiskt att han försvinner med dina pengar… det är ju ändå dina pengar om man säger så.
Kanske är det så att din enda räddning är att lämna din sambo hur mycket du än eventuellt älskar honom?
Men vad har ni egentligen tillsammans? Förr var det drogerna, men nu när du väljer bort dem vad finns kvar? ibland måste man lämna sitt örflutna för att kunna starta om på nytt.
Dina gamla vänner kanske inte tror att grönt är farligt? Men du kan ju mer eller mindre bevisa motsatsen eller hur? Eller åtminstonde att långt ifrån alla klara att hålla det till "lite grann vid festligt tillfälle".
De kan vara värt att återknyta kontakten med någon gammal vän sen se vad NA har att erbjuda i den vägen?
Vänd dig till dina föräldrar och be om hjälp, när man är så "låg" kan behöva någon som för sin talan och kan vara stark. Be om att få komma på ett behandlingshem som jobbar med 12stegs metoden, då kommer du samtidigt in i NA grupper! Lycka till och ge inte upp
Skickar massa styrkekramar….
Satsa på NA det är ett bra sätt att få vänner som kan hjälpa dig..
/Kram Kia