Annons:
Etikettberoende
Läst 1890 ggr
[Vargöga]
5/5/12, 6:53 PM

Sluta med godis

Nu är jag redo att sluta med godis efter att ha smällt i mig en 400grams Polly Sommarbär på några timmar. Så jag mår där efter. Foten i munnen

Så imorgon blir det godisfritt hos mig. Detta kommer att bli min största utmaning av alla mina tre utmaningar som jag satt; köpstopp, sluta med läsk och nu godiset.

Annons:
[Beavis]
5/6/12, 12:14 AM
#1

Lycka till. Det bästa hjälpmedlet för detta som jag ser det är at dra ner på kolhydrater men att speciellt byta ut snabba kolhydrater emot långsamma i möjligaste mån för att minska sug efter både godis och läsk.

wolfgrin
5/6/12, 3:17 AM
#2

Lycka till!

Ge mer än du förväntar dig att få.

[Vargöga]
5/6/12, 7:09 AM
#3

Tack! Skrattande

När jag äter varm mat så väljer jag bort potatis, ris och pasta.  När det är kall mat som till frukost då äter jag en hel del kolhydrater.

[Beavis]
5/6/12, 4:20 PM
#4

Välj fulklkornskolhydrater för det håller dig mätt längre och trycker ner suget lite beroende på hur sockerberoende du är?

[Vargöga]
5/8/12, 6:22 PM
#5

Det har inte gått bra me dmitt godisslutande. Polly Sommarbär är goda.

[Beavis]
5/9/12, 1:36 AM
#6

Bara att börja om ifrån början, och försök undvika godisdisken i affären i möjligaste mån

Annons:
[Vargöga]
5/9/12, 6:16 AM
#7

Det som "triggar" igång är alla bilresor. Vill gärna ha något att tugga på när jag kör.

[Beavis]
5/9/12, 10:39 PM
#8

Köp en banan eller varför inte bara ett tuggummi i så fall?

[Vargöga]
5/10/12, 7:54 AM
#9

Bra alternativ. Skrattande

[Beavis]
5/10/12, 2:57 PM
#10

Visst är det. Men problemet är att verkligen genomföra när man står där på macken. det är ju inte direkt frukten de har vid kassan.

[Vargöga]
5/10/12, 3:04 PM
#11

Nä visst är det så. Det är ju godiset där som lurar folk att köpa dessa istället för något nyttigt.

[Vargöga]
5/12/12, 5:17 PM
#12

Bra med helg och inga pengar till bensin. Flört Kommer inte åt att köpa godis eller något annat sött så det blir en intressant helg. Skrattande

Upp till toppen
Annons: