Beroenden iFokus

Beroenden

Etikettberoende
Läst 1476 ggr
[SweetRose]
0

Sluta röka/snusa

Jag skrev ett inlägg på sajten för ett tag sedan om att jag skulle sluta röka. Det gick ett tag men efter ett jobbigt uppbrott föll jag i gamla vanor igen och inte nog med det tog jag upp en ännu äldre ovana och började snusa igen också.

Saken är den att jag vet alla klassiska tips så som mycket vatten, motion, nikotinplåster/tuggummin etc.. jag undrar istället om ni har några lite ovanligare tips? vad har funkat för er?

Har börjat träna igen och konditionen sänks märkbart efter varje cigarett och det är inte jättekul direkt.

Skurtrasan
1

metod och metod men av egen erfarenhet och trots att jag är ung måste jag säga att du kan pröva 1000 olika metoder för du har förmodligen inte viljan att sluta

vilket jag själv känner är till 99% anledningen till att du inte kan sluta.

Livet i varje Andetag

[Beavis]
0

Bra skrivet av Skurtrasan. Man måste vara motiverad om man skall kunna sluta med en ovana/Bli av med ett beroende.

Att sluta snusa och röka bara pga att de börjar bli obekvämt räcker nog inte om du är en beroendepersonlighet.

älvses
0

Det enda sättet att sluta röka är att ha en stark vilja!
Jag har hållt upp nu i 2veckor och det som är svårast att bryta är vanan och jag slutade väl av en konstig anledning, jag orkade inte gå ut i regnet och köpa cigg när dem var slut och tänkte sedan dagen efter " nu har jag klarat dessa timmar, varför inte pröva att sluta " och nu tänker jag för varje femte paket som jag SKULLE ha köpt, så tänker jag ett nytt klädesplagg eller t ex, nöje eller spara till något. :)

mitt tips till dig är att inte ersätta rökningen med något, för då skapar man bara ett nytt beroende vilket är onödigt.

Hoppas du lyckas :)

När någon kastar sten mot dig, ge bröd tillbaka.

[Beavis]
0

#3 Som du har ersatt rökningen med shopping? Flört

Hur som helst grattis till två veckor

älvses
0

#4 Hahahaha…. nej men inte på samma sätt, allstå jag lägger pengar på saker jag verkligen behöver och belönar mig själv kanske.. för att jag är så duktig. dessutom är shopping inte farligt CoolFlört

När någon kastar sten mot dig, ge bröd tillbaka.

[Beavis]
0

Säg det till dem som är shoppingberoende. Det lugnar dem säkert när de sitter i möte med fogden. Nä men seriöst se upp med handlandet. det kan lät spåra när du känner att du har så mycket mer pengar för att du inte längre röker/snusar mm. har du dessutom beroendepersonlighet…

[SweetRose]
0

#1 Vilken orsak man har att sluta är olika från person till person och min motivation är att det förstör min träning, så jag håller inte alls med.

Jag försökte sluta för 2 veckor sedan, fuskade förra fredagen men har inte rört en cigarett sedan dess! Har eratt det med roliga aktiviteter och att hålla mig sysselsatt. Vet att jag mest kommer på röksuget när jag är ensam och inte har något att göra.