Annons:
Etikettberoende
Läst 3015 ggr
terrorinAlive
2012-06-11 12:37

Långa naglar

Jag är beroende av att ha långa naglar, är dom korta grips jag av panik och detta kostar mig minst 500 kr i månaden…

Annons:
Gronstedt
2012-06-12 07:39
#1

Vad är det med de långa naglarna som du känner att du behöver?

terrorinAlive
2012-06-12 17:16
#2

jag vill inte komma i direkt kontakt med saker jag rör vid…

[Beavis]
2012-06-12 18:57
#3

Mer som bacillskräck då kanske?

Gronstedt
2012-06-13 07:02
#4

Ok. Men långa naglar i sig behöver inte kosta mer än en nagelfil och lite försiktighet. Det är ju bara om de ska vara skulpterade och målade det börjar kosta.

[Beavis]
2012-06-13 14:48
#5

Långa naglar bryts ju av lätt antar jag och klösnaglar kostar väl? särskillt om man skall få dem skulpterade osv som ett av mina ex gjorde rätt ofta.

Men utöver det så verkar TS beroende av långa naglar bottna mer i hennes skräck för närkontakt med  troligen "smutsiga" saker?

Gronstedt
2012-06-13 15:03
#6

Med en nagelfil och lite försiktighet så är det som sagt lätt att hålla dem långa. Det är skulptering etc. som kostar. Men TS, kan du berätta mer?

Annons:
terrorinAlive
2012-06-13 21:12
#7

Mina naglar är 1½ cm långa, utanför själva fingertoppen. Jag hade lösnaglar i 2 år vilket resulterade i att mina naglar blev gröna. Innan dess körde jag på försiktighet och fil men jag fick dåliga känslor när en nagel gick av och att det gick för långsamt. Så jag började med lösnaglarna som jag limmade på själv men efter 2 år av ständigt påklistrande och konstant behov av att alltid ha lösnaglar bestämde jag mig för att börja gå till salong…

Jag har inte basillskräck, jag tycker bara inte om närkontakt med saker.

MVH
Therese

Gronstedt
2012-06-14 06:57
#8

Ok, då förstår jag. Mer än 7-8 mm utanför fingertoppen är ju svårt att hålla "naturligt".

Men TS, varför är detta ett problem? Är det kostnaden för att fixa naglarna, eller är det det underliggande problemet, att du inte vill ha närkontakt med saker, som du vill ta itu med?

Hur klarar du förresten att ha hamstrar? Måste man inte ha närkontakt med både djuren och saker runt omkring?

terrorinAlive
2012-06-14 12:24
#9

Precis…

Jag vill bara inte behöva vara fast i det här med naglar för all framtid, ofta önskar jag att dom inte var där men jag kan bara inte… Jag vill veta varför jag har mina långa naglar för jag kan inte komma på det själv. Jag har tänkt på allt från elegans till att jag i mitt nästa liv alltid kommer att ha friska långa naglar om jag fortsätter med lösnaglarna.

Jo jag föder upp hamstrar och det är inget problem alls, jag tar ut dem, borstar dem, matar dem, gör rent deras burar så det är inte det som är problemet.

Jag vet helt enkelt inte vad problemet är…

MVH
Therese

[MissNathalie]
2012-06-22 15:23
#10

Jag har precis samma problem. Jag måste ha naglarna längre än fingertopparna för det känns så fruktansvärt äckligt att komma i direktkontakt med fingertopparna och valfri yta.

Jag tror helt enkelt att det handlar om vana… Varför har du inte dina naturliga naglar? :)

terrorinAlive
2012-06-24 13:54
#11

okej :)

För som jag skrev lite högre upp sä drabbades jag av obehag när en nagel gick av ochjag var tvungen att börja om från början…

MVH
Therese

Upp till toppen
Annons: