Annons:
Etikettvi-som-är-anhöriga
Läst 2084 ggr
Julle-A
2012-07-27 15:50

Ta dig i kragen för fan

Ja blir så trött, så otroligt jävla trött. Jag vet inte vad jag ska göra för vad jag än säger så når det inte fram. Min mamma dricker, alla dagar i veckan, vissa dagar mer än andra, men det är i alla fall 3-5 burkar öl om dagen, vissa dagar blir det mer än vad jag orkar räkna. Just nu står det 20 burkar starköl i kylen, och en halv uppdrucken vinflaska. Hon dricker sig riktigt full, men när hon dricker lite för mycket så kan hon spy ut saker om mig, eller om vad som helst. Jag älskar min mamma, det gör jag, men hon är så otroligt orealistisk när det kommer tillmåna saker, och hon verkar inte bry sig ett skit om hur jag mår gällande hennes rökande och drickande. Hon röker säkert 80% av ett paket om dagen, ibland blir det ett helt, ibland blir det mindre, och ibland mer. Men hur fan tror hon att jag mår? tror hon att jag tycker att detta är kul? eller bryr hon sig helt enkelt inte bara, och ser det bara som att "detta får mig att må bra så jag skiter i vad du tycker om det". Jag är så jävla trött på att mina åsikter inte verkar betyda något alls för henne längre, och som om att hon inte tar mina känslor på allvar.

Behövde bara skriva av mig, för nu har jag fan fått nog.

Annons:
Kiyona
2012-08-04 18:44
#1

Jag är helt övertygad om att din mamma lider i sitt missbruk. Bara att missbruka skulle säkert göra ont men när alkoholen har såpass makt över en att man förstör för andra och sig själv är fruktansvärt att leva med.

Missbruk skadar inte bara den som missbrukar utan även allt och alla runt omkring.

Du måste lära dig att sätta gränser.  Det kan kännas svårt och kallt men det är det enda rätta att göra för att du skall kunna orka med. Du kommer aldrig kunna göra något åt din mammas missbruk, hon kan bara hjälpa sig själv.

Välj att inte prata med henne då hon är påverkad. Välj att prata med henne när hon är nykter och är helt sig själv.

Det finns grupper som man kan gå till och träffa andra medmissbrukare vänd dig till dem! Dem är lätta att få tag på vi social förvaltningen.

Där finns mycket att lära sig!

Har själv vuxit upp i missbruk och själv vuxit upp till att bli missbrukare. Jag vet att det är svårt och jag vet att bara mn vill så finns där hjälp.

Du kan aldrig hjälpa din mamma men du kan alltid hjälpa dig själv!

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

Porklash
2012-08-05 13:53
#2

Håller med föregående talare men klantig som jag är höll jag på att trycka på "Anmäl" istället för "Bra inlägg"

pEr

Kiyona
2012-08-05 17:50
#3

"Anmäl" ligger ruskligt nära "bra inlägg" så det är lätt hänt Tyst

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

Upp till toppen
Annons: