Etikettalkoholberoende
Läst 1536 ggr
sannixan
2012-08-20, 00:32

min dröm

Hej

Nu var det ett tag sen sist,allt är bra med mej och fortfarande nykter.Nya vinster hela tiden genom min nykterhet.Går på mina AA-möten och jobbar med min personliga utveckling hela tiden.Själva alkoholen är inte boven i dramat längre utan  jag och min hjärna och känslor.Känslor hade jag stängt av förut.Oj vad det gör ont ibland men det får göra ont och det är faktiskt skönt att kunna gråta och skratta.Men nu ska jag berätta om en stor grej jag ska göra.Detta trodde jag inte 2006 när jag klev in på mitt första AA-möte.Ska dra till Thailand i 3 månader,fick ej tjänstledigt så jag sa upp mej,hyrt ut min lägenhet.Min dröm ska bli sann….oh yes.När jag kommer hem vet jag ej vasd som händer men det gör inget…jag lever här och nu.Allt löser sej bara jag är nykter.Har betalt alla gamla skulder och inte skyldig ett ruttet öre hos kronofogden.Så visst går det att få ett fantastiskt liv med stöd och hjälp. Jag är tacksam att jag får lov att vara nykter och tar det inte för givet utan bevakar sjukdomen.Önskar er andra att ni hittar det jag har i mitt….för en gång skull är jag lycklig.Kram Sanna

thenameless
2012-08-20, 01:34

Tack trevlig resa

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence....

Porklash
2012-08-20, 16:12

Ha så kul!

pEr

PiganX
2012-08-23, 15:54

Ååh, är så skönt att läsa om människor som lyckas ta tag i sina liv. Är så kul att se den stora förändringen, och jag är så glad för din skull! Hoppas du får det bra i Thailand.

Kram. Glad

Upp till toppen