Etikettberoende-av-sex-kärlek-och-relationer
Läst 4172 ggr
[popadelica]
2012-09-05, 10:09

Sex/kärleksberoende vid 15 års ålder?

Har sedan jag var runt 11 år visat mig i cam/tagit nakenbilder för olika män på nätet. När jag var 12 blev jag av med min oskuld genom att sälja sex till en man jag träffat på nätet.

När jag var 13 blev jag sexuellt uttnyttjad av en mycket nära "vän".

Sedan dess har jag blivit beroende av allt som har med sex att göra. ALLT kretsar runt sex. I mitt senaste förhållande ville jag ha så mycket sex som möjligt.

Jag läser ofta sexnoveller, böcker om sexuella övergrepp, ser på porrfilm osv.

Jag pratar fortfarande med män på nätet och skickar bilder/visar mig i cam.

Jag skäms över mina handlingar och vet inte vad jag ska göra för att sluta tänka på det.

Gronstedt
2012-09-05, 10:37

Det första du måste fundera över är om du har sex för din egen skull - för att få utlösning och för att du njuter av det. Om det är så, så är det inget fel med det du gör (om du inte gör andra illa). Men om du använder sex av andra anledningar är det dags att försöka ta itu med situationen.

PiganX
2012-09-11, 06:39
  • Vad händer om du inte säljer dig/visar dig i cam?

• Hur mår du efter att du haft sex/visat dig i cam?

• Hur började ditt sexmissbruk?

Hade du mått bra av ditt beteende så hade du inte skrivit om det här inne på beroenden. Ditt beteende är ett självdestruktivt beteende, oavsett om du insett det eller inte så skadar du dig själv, du missbrukar sex på flera olika vis.

Jag vet av egna erfarenheter att man kan sluta se på sex som nåt betydelsefullt om man blivit utsatt för psykisk misshandel (dvs nertryckt, kränkt etc), blivit utsatt för sexuella övergrepp, eller liknande saker. Jag blev våldtagen när jag var 13, han tog min oskuld och han tog också ifrån mig sättet jag såg på sex. I princip varje kille jag haft sex med efter honom har jag inte varit kär i, det har bara varit kk's och one night stands.

Jag förlorade mitt värde och min tro på mig själv, och jag jobbar verkligen hårt för att ta tillbaks det. Jag vill ha tillbaks mig själv, jag vill äga min kropp och min själ igen, det känner jag inte att jag gjort senaste åren. Hade ett nyårslöfte i år om att bara ha sex med någon jag älskar, men det gick inte särskilt bra. Och varje dag klandrar jag mig själv för att jag är den jag är, för att jag aldrig kan vara den jag vill vara. En glad tjej med sund syn på livet.

Har du läst boken "14 år till salu"? Om du inte gjort det så bör du göra det. Den är verklighetsbaserad, och jag tror den skulle kunna hjälpa dig.

Hoppas det blir bättre, ta hand om dig tills dess. Du är en värdefull person, värd att älskas.

Kram!

Upp till toppen