Tramadolabstinens
Efter en bilolycka för många år sedan är jag beroende av bla Tram.
Har försökt på egen hand att trappa ner och säger bara fy fan…
Har själv tradolan (tramadol är aktiv substans) och har själv inga som helst problem med beroende, kan ha tabletter hemma utan att ta mer än vid behov. Det är väl helt enkelt väldigt olika hur det ter sig på oss, det är ju väldigt beroendeframkallande egentligen, så det är ju inte konstigt. Det enda jag haft beroende av är coca cola och socker. Colan gick ju ändå ganska bra att avstå ifrån, abstinens en tid men jag klarade av att hantera det tack vara strikta regler och dålig ekonomi. Men socker och kolhydrater går bra inte. Har lyckats i perioder, men faller alltid tillbaka. En godis och sedan är det kört, försöker jag sedan hålla upp så får jag abstinens. Svårigheten med socker är ju att det finns överallt och går liksom inte att undvika =(
Medarbetare på westernridning.ifokus
Har ätit tramadol i 5år nu för smärtor i ena knät. Började bli dags att trappa ner.
Har själv kommit ner till 100mg. Önskar jag hade något positivt att säga om att trappa ner… Abstinensen/biverkningarna av att trappa ner går inte att komma ifrån, men tar man det i små steg är det lite mer uthärdligt.
Prova att minska dosen med 50mg i veckan, alternativt 50mg varannan vecka.
Lycka till