Etikettberoende
Läst 1438 ggr
thenewbreed
2012-10-09, 20:06

Självskada

Jag har inte skärt mig på nästan en månad nu !! YAY!
Ärligt talat har jag ingen koll. Ju mer jag räknar dagarna desto mer sug har jag efter att falla tillbaka.  

en grej som oroar mig. Jag har varit nära flera gånger att falla tillbaka..Och jag vet att jag kommer göra det någon gång. Fast jag tänker liksom "Jag kan skära mig nästa vecka" och när det gått en vecka tänker jag likadant. Och det gör det så mycket enklare att stå emot. Jag har äntligen fått anti-depressiva också.

Jag äter 25 mg Zoloft varje dag och märker att jag behöver en högre dos. jag har blivit så sjukt deprimerad och det enda jag känner av från pillret är huvudvärken och alla mardrömmar. Jag har inte längre de här energi-kickarna längre. I början vart jag helt hyser och superglad över allting och kunde inte sluta le i flera dagar. 

Men enda sedan jag började med dem här pillerna har min vilja till att dö växt något enormt. Jag har dödslängtan varje dag. jag vill bara försvinna. skita i allt. Sluta finnas. Sluta känna. Det har kommit till den punkt där sömn inte är en flykt längre från verkligheten. Jag vet inte hur länge jag klarar av det här. Jag har väntat i flera månader på hjälp, om inte flera år. Jag blev deprimerad ungefär när jag började högstadiet. nu när jag går andra året på gymnasiet har jag äntligen "fått hjälp".

Jag står i kö för terapi-behandling och jag vet inte hur länge jag orkar. Även fast det går uppåt kan jag inte se något positivt med att stanna kvar här. Jag orkar inte försöka. Jag orkar inte vara jag.

Medarbetare på bildredigering! :)

[SporeDiatrymisss]
2012-10-12, 16:45

Gå till scientologin.

[SporeDiatrymisss]
2012-10-12, 16:46

Och använd INTE antidepressivt.

thenewbreed
2012-10-12, 18:20

vad är det?
och varför inte?

Monsva
2012-10-12, 21:24

Gå INTE till scientologin. Det är en sekt!!

#2 Antidepressiva mediciner är för många livbojen som hindrar människor från att gå under. Utan medicinen Anafranil hade jag inte levt idag.

thenewbreed
2012-10-12, 21:42

#4 nu när du säger det så ringer det en klocka. Min mamma höll på att bli lurad att gå med i det. 
Men jag är inte alls intresserad i att gå med i något, sekt som religion som grupp.

PiganX
2012-10-12, 22:05

Måste bara börja med att säga att jag är stolt över dig, du är såå duktig, fortsätt i samma riktning! Har inte heller skadat mig på ett tag, 10-11 dar. Glad

De första veckorna kan antidepressivt förstärka ångest, dödslängtan etc. Jag började själv med Fluoxetin för ca 2 veckor sen, och vet hur det känns.. Har även sjuka mardrömmar, och ofta ont i huvudet. Men förhoppningsvis så blir det bättre sen, och hjälper det inte så kanske just den medicinen inte är rätt för dig. Men det är värt ett försök iallafall!

Kram.

thenewbreed
2012-10-13, 09:41

#6 tack!!

åh men gud avd bra! fortsätt så du med!

Mjo jag hoppas verkligen det blir bättre. det är så jobbigt och vänta på att saker ska bli bättre och så händer inget eller så blir det bara värre.
Hoppas din medicin funkar också!

kram!

[SporeDiatrymisss]
2012-10-13, 23:06

#5 det är egentligen en vetenskap. Om du vill bli av med dina besvär, gå på auditering. Det kan ta några år, men det kommer i slutet att bli otroligt bra, du kommer att bli mycket förvånad över resultatet. Om du inte vill, så vill du inte. Jag säger bara det.

Hoppas att du bättrar dig! :-)

Kram.

Upp till toppen